TR EN

SPORTS FOR INDIVIDUALS WITH SPECIAL NEEDS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ANY402 SPORTS FOR INDIVIDUALS WITH SPECIAL NEEDS 8 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, özel gereksinimli bireylere yönelik fiziksel aktivite uygulamaları ile ilgili ihtiyaçları açıklayabilecek ve uyarlanmış fiziksel aktivite programı hazırlayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, engel nedenleri, engelli bireylerin özellikleri, engelli gençlerin eğitiminde sporun yeri ve önemi, motor beceri testleri, engelli bireylerin katılabildikleri yarışmalar, engelliler için fiziksel aktivite programları ve farklı engel gruplarına yönelik spor aktiviteleri konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor bilimleri alanıyla ilgili temel kavramları tanımlar.
Engellilerde Beden Eğitimi ve Sporun tarihsel gelişimini açıklar.
Engelliliğin nedenlerini ve türlerini açıklar.
Özel gereksinimli bireylere yönelik uygulanan spor organizasyonlarını tanır.
Bireyselleştirilmiş Beden eğitimi programı hazırlar.
Özel gereksinimli bireyler için uygulanan fiziksel aktivite ve spor etkinliklerinin özelliklerini inceler.
Özel gereksinimli bireylere yönelik uyarlanmış fiziksel aktivite programı hazırlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin amacı, işleyişi ve haftalık ders konuları hakkında genel bilgilendirme Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Özel Eğitimde kavramlar, ilkeler, hizmetler ve sayısal bilgiler Anlatım ve soru cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Sporun Tarihsel Gelişimi Anlatım ve soru cevap yöntemi
4 Literatür taraması ve sunum hazırlama Engelliğin Nedenleri ve Türleri Anlatım ve soru cevap yöntemi
5 Literatür taraması ve sunum hazırlama Beden Eğitimi ve Sporda Ayrıştırılmış Eğitim, Kaynaştırma Eğitimi ve Bütünleşik Eğitim Anlatım ve soru cevap yöntemi
6 Literatür taraması ve sunum hazırlama Uyarlanmış Fiziksel Aktivite Anlatım ve soru cevap yöntemi, grup çalışması
7 Literatür taraması ve sunum hazırlama Bireyselleştirilmiş Beden Eğitimi Programı Anlatım ve soru cevap yöntemi, grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması ve sunum hazırlama, engelliler federasyonu web sayfasının incelenmesi Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimsel Katkıları Anlatım ve soru cevap yöntemi
10 Literatür taraması ve sunum hazırlama Özel Gereksinimli Çocuklar ve Motor Gelişim Anlatım ve soru cevap yöntemi
11 Literatür taraması ve sunum hazırlama Özel Gereksinimli Çocukların Motor Becerilerinin ve Fiziksel Uygunluklarının Değerlendirilmesi Anlatım ve soru cevap yöntemi
12 Literatür taraması ve sunum hazırlama Türkiye'de Engelli Federasyonları Anlatım ve soru cevap yöntemi
13 Örnek programları inceleme Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Spor Organizasyonları: Paralimpik Oyunlar, Özel Olimpiyatlar Anlatım ve soru cevap yöntemi
14 Görsel ve yazılı kaynak tarama Farklı engel gruplarına yönelik spor aktiviteleri ve Spor Organizasyonlarında Sporcuların Seçilme Kriterleri Anlatım ve soru cevap yöntemi
15 Görsel ve yazılı kaynak tarama Genel tekrar ve Sınava hazırlık çalışması Anlatım ve soru cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara.
Özer, S.D. (2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
Özdağ, S. ve Kürkçü, R. (2005). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nadir Kitap, İstanbul.
Thomas, N. ve Smith, A. (2008). Disability, Sport and Society. Routledge, England.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 3 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 2 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 100
Total Workload of the Course Unit 100
Workload (h) / 25.5 3,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0