Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
RKY328 | KAMPÜS REKREASYONU | 6 | 3 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Rekreasyon bilimi ve kampüs rekreasyonu ile ilgili temel kavramlar, dersin kapsamı ve önemini öğretmek |
Contents of the Course Unit: | Kampus Rekreasyonunda Teorik Kavramlar, Kampus Rekreasyonunun Tarihi Ve Evrimi, Tesisler Ve Programlama: Eğitici Programlar, Form Tutma Ve Sağlıklı Olma, Kampüs İçi Ve Dışı Spor Yönetimi, Su Sporları, Doğa Sporları, Tesisler, Spor Kulüpleri, Uygulama Ve Yönetim, Kampus Rekreasyonu Departmanı İçin İş Planı Yazımı, Pazarlama, Değerlendirme, Risk Yönetimi, Kampus Rekreasyonunun Profesyonel Yönleri: Etik, Çalışma Ve Uygulamalar İçin Sürdürülebilir Yol Haritası. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kampüs içerisinde rekreasyon uygulamalarını açıklayabilecek |
Kampüs programlarına yönelik rekreasyon programı oluşturabilecek |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama | Kampüs Rekreasyonu Nedir? | Anlatım |
2 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Kampüs Rekreasyonunun Türkiye’deki Gelişimi | Anlatım |
3 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Kampüs Rekreasyonu Çalışmaları | Anlatım |
4 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Boş zaman ve Boş zaman Endüstrisi | Anlatım |
5 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Kampüs Rekreasyon Hizmet Sistemleri | Anlatım |
6 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Kampüs Rekreasyonu Planlamaları | Anlatım |
7 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Kampüs Rekreasyonu ve Turizm | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Türkiye’de Çevre Politikaları ve Kalkınma Planları | Anlatım-Uygulama |
10 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Türkiye’de Kentsel Çevre Politikalarında ve Kalkınma Planlarında Rekreasyonun Yeri | Anlatım-Uygulama |
11 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Teknolojik Dönüşüm Sürecinde Rekreatif Çevre Oluşumu ve Sorunları | Anlatım-Uygulama |
12 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Globalleşme Sürecinde Yeni Rekreatif Yaklaşımlar | Anlatım-Uygulama |
13 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Avrupa Birliği Çevre Politikasında Rekreatif Anlayış ve Türkiye | Anlatım-Uygulama |
14 | Literatür Tarama | Avrupa Birliği Çevre Politikasında Rekreatif Anlayış ve Türkiye | Anlatım-Uygulama |
15 | Uygulama | Uygulama yapmak | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Nesbitt GM. Facilities. In: NIRSA, editor. Campus Recreational Sports: Managing Employees, Programs, Facilities, and Services. United States of America, Edwards Brothers Malloy. 2013; 199-214. |
Leisure Programing: The State of the Art. Journal of Physical Education, Recreation and Dance (Leisure Today), October, 1. |
Cordes, K. A., & İbrahim, H. M. (1999). Application in Recreation and Leisure. McGraw-Hill Companies. |
Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., & Dinç, Y. (2003). Boş Zaman & Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara. |
Karaküçük, S. (1997). Rekreasyon. Serene Ofset, Ankara. |
Kılbaş, Ş. (2001), Gençlik ve Boş Zamanı Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Basımevi, Adana |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 11 | 1 | 11 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 53 | 0 | 125 |
Total Workload of the Course Unit | 125 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |