Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RKY328 | KAMPÜS REKREASYONU | 6 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Rekreasyon bilimi ve kampüs rekreasyonu ile ilgili temel kavramlar, dersin kapsamı ve önemini öğretmek |
İçerik: | Kampus Rekreasyonunda Teorik Kavramlar, Kampus Rekreasyonunun Tarihi Ve Evrimi, Tesisler Ve Programlama: Eğitici Programlar, Form Tutma Ve Sağlıklı Olma, Kampüs İçi Ve Dışı Spor Yönetimi, Su Sporları, Doğa Sporları, Tesisler, Spor Kulüpleri, Uygulama Ve Yönetim, Kampus Rekreasyonu Departmanı İçin İş Planı Yazımı, Pazarlama, Değerlendirme, Risk Yönetimi, Kampus Rekreasyonunun Profesyonel Yönleri: Etik, Çalışma Ve Uygulamalar İçin Sürdürülebilir Yol Haritası. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kampüs içerisinde rekreasyon uygulamalarını açıklayabilecek |
Kampüs programlarına yönelik rekreasyon programı oluşturabilecek |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Kampüs Rekreasyonu Nedir? | Anlatım |
2 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Kampüs Rekreasyonunun Türkiye’deki Gelişimi | Anlatım |
3 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Kampüs Rekreasyonu Çalışmaları | Anlatım |
4 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Boş zaman ve Boş zaman Endüstrisi | Anlatım |
5 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Kampüs Rekreasyon Hizmet Sistemleri | Anlatım |
6 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Kampüs Rekreasyonu Planlamaları | Anlatım |
7 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Kampüs Rekreasyonu ve Turizm | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Türkiye’de Çevre Politikaları ve Kalkınma Planları | Anlatım-Uygulama |
10 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Türkiye’de Kentsel Çevre Politikalarında ve Kalkınma Planlarında Rekreasyonun Yeri | Anlatım-Uygulama |
11 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Teknolojik Dönüşüm Sürecinde Rekreatif Çevre Oluşumu ve Sorunları | Anlatım-Uygulama |
12 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Globalleşme Sürecinde Yeni Rekreatif Yaklaşımlar | Anlatım-Uygulama |
13 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Avrupa Birliği Çevre Politikasında Rekreatif Anlayış ve Türkiye | Anlatım-Uygulama |
14 | Literatür Tarama | Avrupa Birliği Çevre Politikasında Rekreatif Anlayış ve Türkiye | Anlatım-Uygulama |
15 | Uygulama | Uygulama yapmak | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Nesbitt GM. Facilities. In: NIRSA, editor. Campus Recreational Sports: Managing Employees, Programs, Facilities, and Services. United States of America, Edwards Brothers Malloy. 2013; 199-214. |
Leisure Programing: The State of the Art. Journal of Physical Education, Recreation and Dance (Leisure Today), October, 1. |
Cordes, K. A., & İbrahim, H. M. (1999). Application in Recreation and Leisure. McGraw-Hill Companies. |
Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., & Dinç, Y. (2003). Boş Zaman & Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara. |
Karaküçük, S. (1997). Rekreasyon. Serene Ofset, Ankara. |
Kılbaş, Ş. (2001), Gençlik ve Boş Zamanı Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Basımevi, Adana |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 11 | 1 | 11 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 53 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |