Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
RKY321 | LEISURE TIME AND RECREATION MANAGEMENT | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, İşbirliğine dayalı ekip çalımaları yoluyla rekreatif etkinlikler düzenleyebilecek ve Rekreasyonel yönetim biçimlerini inceleyebilecek bilgiyi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, Rekreasyon ve Serbest Zaman ile ilgili Temel Kavramlar, Serbest Zaman ve Rekreatif etkinlik arasındaki farklar Yönetim ve Rekreatif yönetim kavramlarını, Organizasyon Modellemeleri, Rekreasyonel Yönetim ve Kurumlar, AçıkHava ve Kapalı Rekreatif Etkinlik Modellemeleri, Rekreasyon yönetimi ve Serbest Zaman Uygulama Modelleri, Rekreatif Faaliyetler Açık Alan, Türkiyede Rekreasyon ve Dünyada Rekreasyon, Öğrenciye Ekip Çalışması ve Etkinlik Düzenletme, Rekreasyon Alanına Ziyaret ve Uygulama, Serbest Zaman Kapalı Alan Etkinlikleri Hazırlama, Rekreasyon Yönetimi ve Serbest Zaman İnteraktif Uygulama konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Rekreasyon ve serbest zamana ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Rekreasyon ve serbest zaman kavramları arasındaki farkı açıklar. |
Açıkhava ve kapalı alanlarda uygulanan rekreaktif etkinlik modellemelerini açıklar. |
Dünyada ve Türkiyede uygulanan rekreasyonel etkinlikler arasındaki farklılıkları tartışır. |
İşbirliğine dayalı ekip çalışmaları yoluyla rekreatif etkinlikler düzenler. |
Farklı kültür ve coğrafyalarda uygulanan Rekreasyonel yönetim biçimlerini inceler |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Rekreasyon ve Serbest Zaman ile ilgili Temel Kavramlar | Anlatım Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Serbest Zaman ve Rekreatif etkinlik arasındaki farklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Yönetim ve Rekreatif yönetim kavramlarını inceleme ve litaratür bilgi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Organizasyon Modellemeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Rekreasyonel Yönetim ve Kurumlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | AçıkHava ve Kapalı Rekreatif Etkinlik Modellemeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, |
7 | Literatür tarama | Rekreasyon yönetimi ve Serbest Zaman Uygulama Modelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Açık alanda uygulanan Rekreatif Faaliyetler | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Video İzleme | Türkiyede Rekreasyon ve Dünyada Rekreasyon | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Video Gösterim |
11 | Konu ile İlgili Etkinlik Modülleri | Öğrenciye Ekip Çalışması ve Etkinlik Düzenletme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, uygulama çalışması |
12 | Video İzleme | Rekreasyon Alanına Ziyaret ve Uygulama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, grup çalışması |
13 | Video İzleme, literatür tarama | Serbest Zaman Kapalı Alan Etkinlikleri Hazırlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
14 | video İzleme, literatür tarama | Rekreasyon Yönetimi ve Serbest Zaman İnteraktif Uygulama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel ve Grup Çalışması |
15 | Sunum hazırlama | Öğrenci Sunumları | Bireysel ve Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Karaküçük, S. (2016). Rekreasyon Bilimi. Ankara: Gazi Kitabevi. |
Karaküçük, S., Kaya, S. ve Akgül, B. M. (2017). Rekreasyon Bilimi-2. Ankara: Gazi Kitabevi. |
Arslan, S. (2013).Serbest Zaman-Rekreasyon ve Serbest Zaman Eğitimi (Yetişkin Eğitimi Bakış Açısıyla). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Kılbaş Köktaş, Ş. (2004). Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Barcelona, R.J., Wells, M. & Arthur-Banning, S. (2016). Recreational Sport: Program Design, Delivery, and Management. USA: Human Kinetics. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Total Workload of the Course Unit | 125 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |