TR EN

SERBEST ZAMAN VE REKREASYON YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY321 SERBEST ZAMAN VE REKREASYON YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, İşbirliğine dayalı ekip çalımaları yoluyla rekreatif etkinlikler düzenleyebilecek ve Rekreasyonel yönetim biçimlerini inceleyebilecek bilgiyi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Rekreasyon ve Serbest Zaman ile ilgili Temel Kavramlar, Serbest Zaman ve Rekreatif etkinlik arasındaki farklar Yönetim ve Rekreatif yönetim kavramlarını, Organizasyon Modellemeleri, Rekreasyonel Yönetim ve Kurumlar, AçıkHava ve Kapalı Rekreatif Etkinlik Modellemeleri, Rekreasyon yönetimi ve Serbest Zaman Uygulama Modelleri, Rekreatif Faaliyetler Açık Alan, Türkiyede Rekreasyon ve Dünyada Rekreasyon, Öğrenciye Ekip Çalışması ve Etkinlik Düzenletme, Rekreasyon Alanına Ziyaret ve Uygulama, Serbest Zaman Kapalı Alan Etkinlikleri Hazırlama, Rekreasyon Yönetimi ve Serbest Zaman İnteraktif Uygulama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Rekreasyon ve serbest zamana ilişkin temel kavramları tanımlar.
Rekreasyon ve serbest zaman kavramları arasındaki farkı açıklar.
Açıkhava ve kapalı alanlarda uygulanan rekreaktif etkinlik modellemelerini açıklar.
Dünyada ve Türkiyede uygulanan rekreasyonel etkinlikler arasındaki farklılıkları tartışır.
İşbirliğine dayalı ekip çalışmaları yoluyla rekreatif etkinlikler düzenler.
Farklı kültür ve coğrafyalarda uygulanan Rekreasyonel yönetim biçimlerini inceler

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Rekreasyon ve Serbest Zaman ile ilgili Temel Kavramlar Anlatım Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Serbest Zaman ve Rekreatif etkinlik arasındaki farklar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Yönetim ve Rekreatif yönetim kavramlarını inceleme ve litaratür bilgi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Organizasyon Modellemeleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Rekreasyonel Yönetim ve Kurumlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi,
6 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma AçıkHava ve Kapalı Rekreatif Etkinlik Modellemeleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi,
7 Literatür tarama Rekreasyon yönetimi ve Serbest Zaman Uygulama Modelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi,
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Açık alanda uygulanan Rekreatif Faaliyetler Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
10 Video İzleme Türkiyede Rekreasyon ve Dünyada Rekreasyon Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Video Gösterim
11 Konu ile İlgili Etkinlik Modülleri Öğrenciye Ekip Çalışması ve Etkinlik Düzenletme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, uygulama çalışması
12 Video İzleme Rekreasyon Alanına Ziyaret ve Uygulama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, grup çalışması
13 Video İzleme, literatür tarama Serbest Zaman Kapalı Alan Etkinlikleri Hazırlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
14 video İzleme, literatür tarama Rekreasyon Yönetimi ve Serbest Zaman İnteraktif Uygulama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Bireysel ve Grup Çalışması
15 Sunum hazırlama Öğrenci Sunumları Bireysel ve Grup Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karaküçük, S. (2016). Rekreasyon Bilimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
Karaküçük, S., Kaya, S. ve Akgül, B. M. (2017). Rekreasyon Bilimi-2. Ankara: Gazi Kitabevi.
Arslan, S. (2013).Serbest Zaman-Rekreasyon ve Serbest Zaman Eğitimi (Yetişkin Eğitimi Bakış Açısıyla). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Kılbaş Köktaş, Ş. (2004). Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Barcelona, R.J., Wells, M. & Arthur-Banning, S. (2016). Recreational Sport: Program Design, Delivery, and Management. USA: Human Kinetics.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0