TR EN

ETHICAL CASE ANALYSIS IN RECREATION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RKY421 ETHICAL CASE ANALYSIS IN RECREATION 7 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, Rekreasyon alanlarına ilişkin örnek olay analizi tekniklerini kullanabilecek ve örnek olay analizlerini inceleyebilecek bilgi birikimini kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği, rekreasyon alanında iş etiğini örnek olay analizi yöntemleri, basamaklarını kullanarak, spor sektörü içerisinde yer alan işletmelerin, hizmet verdiği alanlarda yaşanan problemleri analitik yöntemlerle belirleme, çözüm önerileri sunma sürecini değerlendirme ve hazırlık yapma konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Rekreasyon alanında uygulanan örnek olay analizinin önemini açıklar
Rekreasyon çalışma alanlarında kullanılan Workshop ve beyin fırtınası tekniklerini uygular
3Rekreasyon çalışma alanlarında karşılaşılacak olası problemleri yansıtan örnek olay kurgusu oluşturur
Rekreasyon alanında kullanılan Örnek olay analizi tekniklerini kullanır
Rekreasyon alanına ait örnek olay analizlerini inceler

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. İş etiğine giriş ve temel kavramlar Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Etik değerlere verilen önem ve uyum, İşletmelerde etiğin önemi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma İş ahlakını oluşturan temel alanlar (İşletmecilik ahlakı, Meslek ahlakı, Çalışma ahlakı) Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Literatür tarama Etik davranışı yönetmek: İşletmelerde etik anlayışın geliştirilmesi ve etik eğitimi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Konu ile ilgili makale okuma Örnek olay analizi yöntemi kavramı, önemi ve amacı Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
6 Literatür tarama Örnek olay basamakları ve örneklendirme Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Mevcut durumun analizi, problemin ve temel unsurların tanımlanması, problemin nedenlerinin belirlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve bireysel çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili makale okuma Örnek olay problemi çözecek seçeneğin seçim çalışmaları ve uygulanır hale getirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma
10 Konu ile ilgili örnek olay inceleme Rekreasyon çalışma alanlarında Workshop tekniği ve uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
11 Konu ile ilgili örnek olay inceleme Rekreasyon çalışma alanlarında Beyin Fırtınası tekniği ve uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar
12 Konu ile ilgili video izleme İzletilecek videolar üzerinden çıkarsamalar yaptırılması Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışma
13 Konu ile ilgili makale okuma Örnek olay çözümünün sözlü ve yazılı olarak ifade edilmesi, örnek olay analizi; Öğrenci proje sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma Yöntemi ve grup çalışması
14 Köşe yazısı okuma ve özet çıkarma Örnek olay yazabilme ve çözümleyebilme, örnek olay analizi; Öğrenci proje sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, örnek olay analizi ve grup çalışmaları
15 Konu ile ilgili kampanya araştırmaları Rekreasyon alanlarına ilişkin örnek olay analizi; Öğrenci proje sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma örnek olay analizi, grup çalışmaları,
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Serarslan, M. (2005). Spor Yönetiminde Örnek Olay Analizi. Morpa Yayınevi, İstanbul
Drucker, P. ve Maciariello, J. (2012). Yönetim Örnek Vakalar, Optimist Yayınevi, İstanbul
Serarslan, M. (2006). Spor Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Morpa Yayınevi, İstanbul
Tınaz, P. (2013). Çalışma Yaşamından Örnek Olaylar. Beta Basım Yayım, İstanbul
Meryem AKOĞLAN KOZAK, H., NERGİZ, Turizmde Etik, Detay Yayıncılık, 2012. Mahmut ARSLAN, İş ve Meslek ahlakı, Siyasal Kitabevi, 2012

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Total Workload of the Course Unit 125
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0