Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RKY421 | REKREASYONDA ÖRNEK ETİK ANALİZ | 7 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, Rekreasyon alanlarına ilişkin örnek olay analizi tekniklerini kullanabilecek ve örnek olay analizlerini inceleyebilecek bilgi birikimini kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, rekreasyon alanında iş etiğini örnek olay analizi yöntemleri, basamaklarını kullanarak, spor sektörü içerisinde yer alan işletmelerin, hizmet verdiği alanlarda yaşanan problemleri analitik yöntemlerle belirleme, çözüm önerileri sunma sürecini değerlendirme ve hazırlık yapma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Rekreasyon alanında uygulanan örnek olay analizinin önemini açıklar |
Rekreasyon çalışma alanlarında kullanılan Workshop ve beyin fırtınası tekniklerini uygular |
3Rekreasyon çalışma alanlarında karşılaşılacak olası problemleri yansıtan örnek olay kurgusu oluşturur |
Rekreasyon alanında kullanılan Örnek olay analizi tekniklerini kullanır |
Rekreasyon alanına ait örnek olay analizlerini inceler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. İş etiğine giriş ve temel kavramlar | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Etik değerlere verilen önem ve uyum, İşletmelerde etiğin önemi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | İş ahlakını oluşturan temel alanlar (İşletmecilik ahlakı, Meslek ahlakı, Çalışma ahlakı) | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Literatür tarama | Etik davranışı yönetmek: İşletmelerde etik anlayışın geliştirilmesi ve etik eğitimi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Konu ile ilgili makale okuma | Örnek olay analizi yöntemi kavramı, önemi ve amacı | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Literatür tarama | Örnek olay basamakları ve örneklendirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Mevcut durumun analizi, problemin ve temel unsurların tanımlanması, problemin nedenlerinin belirlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve bireysel çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili makale okuma | Örnek olay problemi çözecek seçeneğin seçim çalışmaları ve uygulanır hale getirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma |
10 | Konu ile ilgili örnek olay inceleme | Rekreasyon çalışma alanlarında Workshop tekniği ve uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
11 | Konu ile ilgili örnek olay inceleme | Rekreasyon çalışma alanlarında Beyin Fırtınası tekniği ve uygulama | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar |
12 | Konu ile ilgili video izleme | İzletilecek videolar üzerinden çıkarsamalar yaptırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışma |
13 | Konu ile ilgili makale okuma | Örnek olay çözümünün sözlü ve yazılı olarak ifade edilmesi, örnek olay analizi; Öğrenci proje sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma Yöntemi ve grup çalışması |
14 | Köşe yazısı okuma ve özet çıkarma | Örnek olay yazabilme ve çözümleyebilme, örnek olay analizi; Öğrenci proje sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, örnek olay analizi ve grup çalışmaları |
15 | Konu ile ilgili kampanya araştırmaları | Rekreasyon alanlarına ilişkin örnek olay analizi; Öğrenci proje sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma örnek olay analizi, grup çalışmaları, |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Serarslan, M. (2005). Spor Yönetiminde Örnek Olay Analizi. Morpa Yayınevi, İstanbul |
Drucker, P. ve Maciariello, J. (2012). Yönetim Örnek Vakalar, Optimist Yayınevi, İstanbul |
Serarslan, M. (2006). Spor Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Morpa Yayınevi, İstanbul |
Tınaz, P. (2013). Çalışma Yaşamından Örnek Olaylar. Beta Basım Yayım, İstanbul |
Meryem AKOĞLAN KOZAK, H., NERGİZ, Turizmde Etik, Detay Yayıncılık, 2012. Mahmut ARSLAN, İş ve Meslek ahlakı, Siyasal Kitabevi, 2012 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |