Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
RKY423 | RECREATION IN DIFFERENT CULTURES | 7 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, Rekreasyon uygulamalarının farklı toplum ve kültürler üzerindeki etkilerini tartışabilecek ve Rekreasyon alanında yürütülen projelerin sosyo-kültürel etkilerini inceleyebilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; Kültür kavramının kavramsal ve tarihsel çerçevesi, Etnisite ve çokkültürlülük, Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşım, Rekreasyon ve kültür, Rekreasyona katılım ve toplumsal sınıf, Rekreasyona katılım ve toplumsal cinsiyet, Farklı toplumlarda rekreasyon, Rekreasyon projelerinin sosyo-kültürel analizi konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Rekreasyon ve kültür ile ilgili temel kavramları tanımlar |
Milli kültür rekreasyonu ile milletlerarası kültür rekreasyonu arasındaki farklılıkları açıklar |
Toplumsal sınıf ve toplumsal cinsiyet olgularını rekreasyon kavramıyla ilişkilendirir |
Rekreasyon uygulamalarının farklı toplum ve kültürler üzerindeki etkilerini tartışır |
Rekreasyon alanında yürütülen projelerin sosyo-kültürel etkilerini inceler |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Kültür kavramının kavramsal ve tarihsel çerçevesi. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
2 | PPT Dosyası, Video | Etnisite ve çokkültürlülük. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
3 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyon olgusuna genel yaklaşım. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşımı (Toplum, kültür, Aile, Yaş, Cinsiyet, Din, Sosyo-Ekonomik Durum) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyona katılım ve toplumsal sınıf. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
6 | PPT Dosyası, Video | Milli kültür ve milletlerarası kültür rekreasyonu. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
7 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyon ve kültür. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyona katılım ve toplumsal cinsiyet. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10 | PPT Dosyası, Video | Farklı toplumlarda rekreasyon (Doğu toplumları) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
11 | PPT Dosyası, Video | Farklı toplumlarda rekreasyon (Batı toplumları) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
12 | PPT Dosyası, Video | Türkiye’de kültürel rekreasyon | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
13 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyon projelerinin sosyo-kültürel analizi. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
14 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyon projelerinin sosyo-kültürel analizi. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
15 | PPT Dosyası, Video | Yarıyıl sonu sınav hazırlığı. | Soru-cevap ve Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ed. Karaküçük S. (2016). Rekreasyon Bilimi. Gazi Kitabevi, Ankara. |
Ed. Yaylı A. (2014). Rekreasyona Giriş. Detay Yayıncılık, Ankara. |
Doytcheva M. (2016). Çokkültürlülük. İletişim Yayınları, İstanbul. |
Yanık C. (2013). Dünya’da ve Türkiye’de Çokkültürlülük. Sentez Yayınları, Ankara. |
Driskell J. A. And Wolinsky I. (2009). Nutrinational Concerns Recreation Exercise and Sport. CRC Press, New York. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Total Workload of the Course Unit | 125 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |