Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RKY423 | FARKLI KÜLTÜRLERDE REKREASYON | 7 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, Rekreasyon uygulamalarının farklı toplum ve kültürler üzerindeki etkilerini tartışabilecek ve Rekreasyon alanında yürütülen projelerin sosyo-kültürel etkilerini inceleyebilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Kültür kavramının kavramsal ve tarihsel çerçevesi, Etnisite ve çokkültürlülük, Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşım, Rekreasyon ve kültür, Rekreasyona katılım ve toplumsal sınıf, Rekreasyona katılım ve toplumsal cinsiyet, Farklı toplumlarda rekreasyon, Rekreasyon projelerinin sosyo-kültürel analizi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Rekreasyon ve kültür ile ilgili temel kavramları tanımlar |
Milli kültür rekreasyonu ile milletlerarası kültür rekreasyonu arasındaki farklılıkları açıklar |
Toplumsal sınıf ve toplumsal cinsiyet olgularını rekreasyon kavramıyla ilişkilendirir |
Rekreasyon uygulamalarının farklı toplum ve kültürler üzerindeki etkilerini tartışır |
Rekreasyon alanında yürütülen projelerin sosyo-kültürel etkilerini inceler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Kültür kavramının kavramsal ve tarihsel çerçevesi. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
2 | PPT Dosyası, Video | Etnisite ve çokkültürlülük. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
3 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyon olgusuna genel yaklaşım. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşımı (Toplum, kültür, Aile, Yaş, Cinsiyet, Din, Sosyo-Ekonomik Durum) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyona katılım ve toplumsal sınıf. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
6 | PPT Dosyası, Video | Milli kültür ve milletlerarası kültür rekreasyonu. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
7 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyon ve kültür. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyona katılım ve toplumsal cinsiyet. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10 | PPT Dosyası, Video | Farklı toplumlarda rekreasyon (Doğu toplumları) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
11 | PPT Dosyası, Video | Farklı toplumlarda rekreasyon (Batı toplumları) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
12 | PPT Dosyası, Video | Türkiye’de kültürel rekreasyon | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
13 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyon projelerinin sosyo-kültürel analizi. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
14 | PPT Dosyası, Video | Rekreasyon projelerinin sosyo-kültürel analizi. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
15 | PPT Dosyası, Video | Yarıyıl sonu sınav hazırlığı. | Soru-cevap ve Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ed. Karaküçük S. (2016). Rekreasyon Bilimi. Gazi Kitabevi, Ankara. |
Ed. Yaylı A. (2014). Rekreasyona Giriş. Detay Yayıncılık, Ankara. |
Doytcheva M. (2016). Çokkültürlülük. İletişim Yayınları, İstanbul. |
Yanık C. (2013). Dünya’da ve Türkiye’de Çokkültürlülük. Sentez Yayınları, Ankara. |
Driskell J. A. And Wolinsky I. (2009). Nutrinational Concerns Recreation Exercise and Sport. CRC Press, New York. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |