Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
RKY425 | RECREATION FIELD APPLICATIONS | 7 | 4 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyon organizasyonlarının işleyiş ve yönetim süreçlerini tüm yönleriyle planlama becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği kurumu tanıma, Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme, örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme, Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi, Kurumda yürütülen rekreasyonel faaliyetler, İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi, rekreasyon organizasyonlarının yürütülme aşaması, rekreasyon organizasyonları planlama ve gözlemleme konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kurumun vizyon ve misyon anlayışını açıklar. |
Departmanların görev tanımlarını açıklar ve görev tanımının gereklerini uygular. |
Rekreasyon faaliyetlerinin işleyiş planını inceler ve amaca yönelik uygunluğunu değerlendirir. |
Rekreasyon organizasyonlarının işleyiş ve yönetim süreçlerini tüm yönleriyle planlar |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, kurumu tanıma | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
2 | - | Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme ve kurum işleyişini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
3 | - | Kurumun örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme ve farklı departmanlar kurum işleyişini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
4 | - | Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi ve kurum görevlilerini gözlemleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
5 | - | Kurumda yürütülen sportif ve rekreasyonel faaliyetleri inceleme ve faaliyet işleyişini gözlemle değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
6 | - | İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi ve işletme faaliyetlerinin değerlendirilmesi, işleyin gözlemlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
7 | - | Rekreasyon organizasyonlarının yürütülme aşaması ve organizasyonların gözlemlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Rekreasyon organizasyonları planlama ve uygulama alıştırma | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
10 | - | Kurum departmanlarında uygulama alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
11 | - | Görev tanımının belirlenmesi ve uygulama alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
12 | - | Rekreatif faaliyetleri yürütme alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
13 | - | Rekreasyonel organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
14 | - | Rekreasyonel organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
15 | - | Staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Avcıkurt, C. (2015). Turizm Sosyolojisi. Detay Yayıncılık, Ankara |
Karaküçük, S. (2008). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. Gazi Kitapevi, Ankara |
Kraus, R. (2008). Recretion And Leisure İn Modern Society. Jones And Bartlett Publishers, USA |
Köroğlu, Ö. (2015). Turizmin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması. Grafiker, Ankara |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 125 |
Total Workload of the Course Unit | 125 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |