Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
EGY209 | EXERCISE AND SPORTS IN DIFFERENT AGE GROUPS | 3 | 2 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Sağlıklı büyüme ve yaşlanmada egzersizin önemini aktarabilme ve her yaşa uygun egzersiz planı hazırlama ve uygulama sürecine yönelik hazırlık çalışmalarını yürütebilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Tüm yaş dönemlerinde egzersiz ve sporun bu süreçlere olan etkisi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Beden Eğitimi ve Spor bilimleri alanıyla ilgili temel kavramları tanımlar . Beden Eğitimi ve Sporun tarihsel gelişimini anlatır. Türk Spor sisteminin, tarihsel gelişim sürecini özetler. Türk spor teşkilatının işleyiş yapısını açıklar Spor organizasyonlarına ait yarışma sistemlerinde yer alan fikstür planı hazırlama ve uygulama sürecine yönelik hazırlık çalışmalarını yürütür. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Konuya ilişkin kaynak tarama | Dersin amacı-içeriği-işleyişi hakkında bilgilendirme, temel kavramlar | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Konuya ilişkin kaynak tarama | Gündelik yaşamda hareketlilik kavramı ve insan organizması üzerindeki etkileri | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Konuya ilişkin kaynak tarama | Çocuk ve yetişkin bireylerdeki, fizyolojik farklılıklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
4 | Konuya ilişkin kaynak tarama | Çocuk ve ileri yaş gruplarında fizyolojik ve motorik özellik gelişim dönemleri (Yaş ile birlikte düşüşe geçen fizyolojik değerler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
5 | Konuya ilişkin makale araştırması | Genç bireylerde egzersiz programı tasarım değişkenleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem, Sunum Yapma |
6 | Konuya ilişkin kaynak tarama | Yaşlı bireylerde egzersiz programı tasarım değişkenleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
7 | Konuya ilişkin görsel ve yazılı kitap, makale, video tarama | Kuvvet gelişimine yönelik yetişkinlerde fiziksel uygulamalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem, Uygulama Çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya ilişkin kaynak tarama | Farklı yaş gruplarında yer alan bireylere yönelik dayanıklılık gelişimi teorisinin incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
10 | Konuya ilişkin görsel ve yazılı kitap, makale, video tarama | Dayanıklılık gelişimine yönelik yetişkinlerde fiziksel uygulamalar, çocuk ve gençlerde eğitsel oyunlar ve uygulamalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem, Uygulama Çalışmaları |
11 | Konuya ilişkin kaynak tarama | Farklı yaş gruplarında yer alan bireylere yönelik hız, çeviklik, çabukluk gelişimi teorisinin incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
12 | Konuya ilişkin görsel ve yazılı kitap, makale, video tarama | Hız, çeviklik, çabukluk gelişimine yönelik yetişkinlerde fiziksel uygulamalar, çocuk ve gençlerde eğitsel oyunlar ve uygulamalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem, Uygulama Çalışmaları |
13 | Konuya ilişkin kaynak tarama | Farklı yaş gruplarında yer alan bireylere yönelik koordinasyon ve hareketlilik gelişimi teorisinin incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
14 | Konuya ilişkin görsel ve yazılı kitap, makale, video tarama | Koordinasyon ve hareketlilik gelişimine yönelik yetişkinlerde fiziksel uygulamalar, çocuk ve gençlerde eğitsel oyunlar ve uygulamalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem, Uygulama Çalışmaları |
15 | Konuya ilişkin kaynak tarama | Final sınavına yönelik genel tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
İnal Ali N. (2013) Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Nobel Basımevi, Ankara. |
Kale R. (2003) Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş. Nobel Yayıncılık, İstanbul. |
Mirzeoğlu, N. (2011). Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi, Ankara. |
Graham G. , Hale S., Ann S. ve Parker M. (2007). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. Mayfield Publishing, US. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 100 |
Total Workload of the Course Unit | 100 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |