TR EN

FARKLI YAŞ GRUPLARINDA EGZERSİZ VE SPOR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EGY209 FARKLI YAŞ GRUPLARINDA EGZERSİZ VE SPOR 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sağlıklı büyüme ve yaşlanmada egzersizin önemini aktarabilme ve her yaşa uygun egzersiz planı hazırlama ve uygulama sürecine yönelik hazırlık çalışmalarını yürütebilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Tüm yaş dönemlerinde egzersiz ve sporun bu süreçlere olan etkisi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Beden Eğitimi ve Spor bilimleri alanıyla ilgili temel kavramları tanımlar . Beden Eğitimi ve Sporun tarihsel gelişimini anlatır. Türk Spor sisteminin, tarihsel gelişim sürecini özetler. Türk spor teşkilatının işleyiş yapısını açıklar Spor organizasyonlarına ait yarışma sistemlerinde yer alan fikstür planı hazırlama ve uygulama sürecine yönelik hazırlık çalışmalarını yürütür.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuya ilişkin kaynak tarama Dersin amacı-içeriği-işleyişi hakkında bilgilendirme, temel kavramlar Anlatım, Soru Cevap
2 Konuya ilişkin kaynak tarama Gündelik yaşamda hareketlilik kavramı ve insan organizması üzerindeki etkileri Anlatım, Soru Cevap
3 Konuya ilişkin kaynak tarama Çocuk ve yetişkin bireylerdeki, fizyolojik farklılıklar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
4 Konuya ilişkin kaynak tarama Çocuk ve ileri yaş gruplarında fizyolojik ve motorik özellik gelişim dönemleri (Yaş ile birlikte düşüşe geçen fizyolojik değerler) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
5 Konuya ilişkin makale araştırması Genç bireylerde egzersiz programı tasarım değişkenleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem, Sunum Yapma
6 Konuya ilişkin kaynak tarama Yaşlı bireylerde egzersiz programı tasarım değişkenleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
7 Konuya ilişkin görsel ve yazılı kitap, makale, video tarama Kuvvet gelişimine yönelik yetişkinlerde fiziksel uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem, Uygulama Çalışmaları
8 - ARA SINAV -
9 Konuya ilişkin kaynak tarama Farklı yaş gruplarında yer alan bireylere yönelik dayanıklılık gelişimi teorisinin incelenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
10 Konuya ilişkin görsel ve yazılı kitap, makale, video tarama Dayanıklılık gelişimine yönelik yetişkinlerde fiziksel uygulamalar, çocuk ve gençlerde eğitsel oyunlar ve uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem, Uygulama Çalışmaları
11 Konuya ilişkin kaynak tarama Farklı yaş gruplarında yer alan bireylere yönelik hız, çeviklik, çabukluk gelişimi teorisinin incelenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
12 Konuya ilişkin görsel ve yazılı kitap, makale, video tarama Hız, çeviklik, çabukluk gelişimine yönelik yetişkinlerde fiziksel uygulamalar, çocuk ve gençlerde eğitsel oyunlar ve uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem, Uygulama Çalışmaları
13 Konuya ilişkin kaynak tarama Farklı yaş gruplarında yer alan bireylere yönelik koordinasyon ve hareketlilik gelişimi teorisinin incelenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
14 Konuya ilişkin görsel ve yazılı kitap, makale, video tarama Koordinasyon ve hareketlilik gelişimine yönelik yetişkinlerde fiziksel uygulamalar, çocuk ve gençlerde eğitsel oyunlar ve uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem, Uygulama Çalışmaları
15 Konuya ilişkin kaynak tarama Final sınavına yönelik genel tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İnal Ali N. (2013) Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Nobel Basımevi, Ankara.
Kale R. (2003) Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş. Nobel Yayıncılık, İstanbul.
Mirzeoğlu, N. (2011). Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi, Ankara.
Graham G. , Hale S., Ann S. ve Parker M. (2007). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. Mayfield Publishing, US.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 2 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0