TR EN

LIFELONG SPORTS AND EXERCISE PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
EGY412 LIFELONG SPORTS AND EXERCISE 8 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, yaşam boyu egzersiz ve spor yapmanın önemini açıklayabilecek, germe egzersizleri ile ilgili alıştırmaları uygulayabilecek ve bireyin özelliklerine uygun olan egzersiz türünü seçebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; sedanter hayatın sağlık bakımından oluşturduğu dezavantajlar, Türkiye ve dünyada yaşam boyu spor kavramı, spor ve egzersizin önemi, yaşam boyu sporun bilimsel temelleri, düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri, aerobik egzersizin amaçları, kadınlarda, yaşlılarda ve çocuklarda spor, yaşam boyu sporu etkileyen faktörler, yaşam boyu sporda egzersiz seçimi, esneklik ve bazı germe egzersizleri konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Spor ve egzersizle ilgili temel kavramları tanımlar.
Yaşam boyu düzenli egzersiz uygulamalarının insan sağlığı üzerine etkilerini açıklar.
Egzersiz ve sporu, yaşam boyu alışkanlık haline getirmeyi engelleyen faktörleri açıklar.
Yaşam boyu egzersiz ve spor yapmanın önemini açıklar.
Germe egzersizleri ile ilgili alıştırmaları uygular.
Bireyin özelliklerine uygun olan egzersiz türünü seçer.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Ders hakkında genel bilgiler, sedanter hayatın sağlık bakımından getirdiği dezavantajlar Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Türkiye ve Dünyada yaşam boyu spor kavramı, her yaş için spor ve egzersizin önemi Anlatım soru cevap ve tartışma yöntemi
3 Literatür taraması Yaşam boyu sporun bilimsel temelleri Anlatım ve soru cevap yöntemi
4 Literatür taraması ve sunum hazırlama Düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri; öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulama grup çalışması
5 Literatür taraması ve sunum hazırlama Aerobik egzersizin amaçları; öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi
6 Literatür taraması ve sunum hazırlama Kadınlarda spor; öğrenci sunumları Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması
7 Literatür taraması ve sunum hazırlama Yaşlılık döneminde spor; öğrenci sunumları Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması ve sunum hazırlama Çocuk ve spor; öğrenci sunumları Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması
10 Literatür taraması ve sunum hazırlama Şişmanlık kilo kontrolü ve yaşam boyu spor; öğrenci sunumları Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması
11 Konuyla ilgili makale araştırması Yürümenin insan sağlığı üzerine etkileri Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
12 Konuyla ilgili makale araştırması Sağlık için beslenme Anlatım ve soru cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili makale araştırması Yaşam boyu sporu etkileyen faktörler Anlatım ve soru cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili makale araştırması Yaşam boyu sporda egzersiz seçimi Anlatım ve soru cevap yöntemi
15 Video izleme Esneklik ve germe egzersizleri Anlatım ve soru cevap yöntemi, eşli çalışmalar
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kale, R. (2002). Yaşam Boyu Spor. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Zorba, E. (2006). Yaşam Boyu Spor. Berday yayıncılık, Ankara
Güleç, İ., Çelik, S., & Demirhan, B. (2012). Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram Ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya University Journal Of Education, 2(3), 34-48.
Baltacı, G. (2008). Cocuk Ve Spor. Hacettepe Üniversitesi-Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Bölümü, Birinci Basım: Şubat. Ankara.
Douillard, J. (2001). Body, Mind and Sport. Random house, New York.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Total Workload of the Course Unit 125
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0