Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EGY412 | YAŞAM BOYU SPOR VE EGZERSİZ | 8 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, yaşam boyu egzersiz ve spor yapmanın önemini açıklayabilecek, germe egzersizleri ile ilgili alıştırmaları uygulayabilecek ve bireyin özelliklerine uygun olan egzersiz türünü seçebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; sedanter hayatın sağlık bakımından oluşturduğu dezavantajlar, Türkiye ve dünyada yaşam boyu spor kavramı, spor ve egzersizin önemi, yaşam boyu sporun bilimsel temelleri, düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri, aerobik egzersizin amaçları, kadınlarda, yaşlılarda ve çocuklarda spor, yaşam boyu sporu etkileyen faktörler, yaşam boyu sporda egzersiz seçimi, esneklik ve bazı germe egzersizleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Spor ve egzersizle ilgili temel kavramları tanımlar. |
Yaşam boyu düzenli egzersiz uygulamalarının insan sağlığı üzerine etkilerini açıklar. |
Egzersiz ve sporu, yaşam boyu alışkanlık haline getirmeyi engelleyen faktörleri açıklar. |
Yaşam boyu egzersiz ve spor yapmanın önemini açıklar. |
Germe egzersizleri ile ilgili alıştırmaları uygular. |
Bireyin özelliklerine uygun olan egzersiz türünü seçer. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders hakkında genel bilgiler, sedanter hayatın sağlık bakımından getirdiği dezavantajlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Türkiye ve Dünyada yaşam boyu spor kavramı, her yaş için spor ve egzersizin önemi | Anlatım soru cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Literatür taraması | Yaşam boyu sporun bilimsel temelleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri; öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulama grup çalışması |
5 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Aerobik egzersizin amaçları; öğrenci sunumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
6 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Kadınlarda spor; öğrenci sunumları | Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması |
7 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Yaşlılık döneminde spor; öğrenci sunumları | Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Çocuk ve spor; öğrenci sunumları | Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması |
10 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Şişmanlık kilo kontrolü ve yaşam boyu spor; öğrenci sunumları | Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması |
11 | Konuyla ilgili makale araştırması | Yürümenin insan sağlığı üzerine etkileri | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
12 | Konuyla ilgili makale araştırması | Sağlık için beslenme | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili makale araştırması | Yaşam boyu sporu etkileyen faktörler | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili makale araştırması | Yaşam boyu sporda egzersiz seçimi | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
15 | Video izleme | Esneklik ve germe egzersizleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi, eşli çalışmalar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kale, R. (2002). Yaşam Boyu Spor. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
Zorba, E. (2006). Yaşam Boyu Spor. Berday yayıncılık, Ankara |
Güleç, İ., Çelik, S., & Demirhan, B. (2012). Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram Ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya University Journal Of Education, 2(3), 34-48. |
Baltacı, G. (2008). Cocuk Ve Spor. Hacettepe Üniversitesi-Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Bölümü, Birinci Basım: Şubat. Ankara. |
Douillard, J. (2001). Body, Mind and Sport. Random house, New York. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |