TR EN

EXERCISE AND SPORTS IN INDIVIDUALS WITH AUTISM PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
EEY202 EXERCISE AND SPORTS IN INDIVIDUALS WITH AUTISM 4 2 2 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. TANER ATASOY
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilere; Otizmli bireylerim motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlayacak bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, Otizmli bireylerin özellikleri, Otizmin başlıca nedenleri, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları, Otizmli bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi, Otizmli bireylere yönelik öğretim yöntemleri , Otizmli bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları, Otizmde tanı, yoğun ve sürekli eğitim, Otizmli çocuklarda sporla kazandırılması istenen davranışlar, Otizmli bireylerin motor gelişimleri , Otizmli çocuklarda duyusal bütünleme faaliyetleri , Otizmli bireylerin spor seçiminde dikkat edilecek konular, Otizmli bireylere yönelik egzersiz uygulamalarının uyarlanması, Otizmli bireyler için fiziksel uygunluk programları konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Otizmli bireylerde egzersiz ve spora ilişkin temel kavramları tanımlar.
Otizmli bireylerin eğitiminde egzersiz sporun önemini açıklar.
Dünyada ve Türkiye’de Otizmli bireyler için düzenlenen spor organizasyonlarını açıklar.
Otizmli çocuklarının gelişiminde kullanılan duyusal bütünleme tekniklerini uygular.
Otizmli bireylerim motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, Anlatım ve soru cevap yöntemi,
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Otizmli bireylerin özellikleri, Anlatım ve soru cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Otizmin başlıca nedenleri, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları Anlatım ve soru cevap yöntemi
4 Literatür taraması ve sunum hazırlama Otizmli bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi Anlatım ve soru cevap yöntemi
5 Literatür taraması ve sunum hazırlama Otizmli bireylere yönelik öğretim yöntemleri Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması
6 Literatür taraması ve sunum hazırlama Otizmli bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması
7 Literatür taraması ve sunum hazırlama Otizmde tanı, yoğun ve sürekli eğitim Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Otizmli çocuklarda sporla kazandırılması istenen davranışlar Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması
10 Literatür taraması Otizmli bireylerin motor gelişimleri Anlatım ve soru cevap yöntemi,
11 Literatür taraması Otizmli çocuklarda duyusal bütünleme faaliyetleri Anlatım ve soru cevap yöntemi,
12 Görsel ve yazılı kaynak tarama Otizmli bireylerin spor seçiminde dikkat edilecek konular Anlatım ve soru cevap yöntemi,
13 Görsel ve yazılı kaynak tarama Otizmli bireylere yönelik egzersiz uygulamalarının uyarlanması Anlatım ve soru cevap yöntemi,
14 Görsel ve yazılı kaynak tarama Otizmli bireyler için fiziksel uygunluk programları Anlatım ve soru cevap yöntemi,
15 Görsel ve yazılı kaynak tarama Sınava hazırlık çalışması ve geri bildirim Anlatım ve soru cevap yöntemi,
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara.
Özer, S.D. (2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
Özdağ, S. ve Kürkçü, R. (2005). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nadir Kitap, İstanbul.
Thomas, N. ve Smith, A. (2008). Disability, Sport and Society. Routledge, England.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 1 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 75
Total Workload of the Course Unit 75
Workload (h) / 25.5 2,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0