Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY202 | OTİZMLİ BİREYLERDE EGZERSİZ VE SPOR | 4 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere; Otizmli bireylerim motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlayacak bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, Otizmli bireylerin özellikleri, Otizmin başlıca nedenleri, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları, Otizmli bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi, Otizmli bireylere yönelik öğretim yöntemleri , Otizmli bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları, Otizmde tanı, yoğun ve sürekli eğitim, Otizmli çocuklarda sporla kazandırılması istenen davranışlar, Otizmli bireylerin motor gelişimleri , Otizmli çocuklarda duyusal bütünleme faaliyetleri , Otizmli bireylerin spor seçiminde dikkat edilecek konular, Otizmli bireylere yönelik egzersiz uygulamalarının uyarlanması, Otizmli bireyler için fiziksel uygunluk programları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Otizmli bireylerde egzersiz ve spora ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Otizmli bireylerin eğitiminde egzersiz sporun önemini açıklar. |
Dünyada ve Türkiye’de Otizmli bireyler için düzenlenen spor organizasyonlarını açıklar. |
Otizmli çocuklarının gelişiminde kullanılan duyusal bütünleme tekniklerini uygular. |
Otizmli bireylerim motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, | Anlatım ve soru cevap yöntemi, |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Otizmli bireylerin özellikleri, | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Otizmin başlıca nedenleri, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Otizmli bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
5 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Otizmli bireylere yönelik öğretim yöntemleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
6 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Otizmli bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
7 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Otizmde tanı, yoğun ve sürekli eğitim | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | Otizmli çocuklarda sporla kazandırılması istenen davranışlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
10 | Literatür taraması | Otizmli bireylerin motor gelişimleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi, |
11 | Literatür taraması | Otizmli çocuklarda duyusal bütünleme faaliyetleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi, |
12 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Otizmli bireylerin spor seçiminde dikkat edilecek konular | Anlatım ve soru cevap yöntemi, |
13 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Otizmli bireylere yönelik egzersiz uygulamalarının uyarlanması | Anlatım ve soru cevap yöntemi, |
14 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Otizmli bireyler için fiziksel uygunluk programları | Anlatım ve soru cevap yöntemi, |
15 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Sınava hazırlık çalışması ve geri bildirim | Anlatım ve soru cevap yöntemi, |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara. |
Özer, S.D. (2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. |
Özdağ, S. ve Kürkçü, R. (2005). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nadir Kitap, İstanbul. |
Thomas, N. ve Smith, A. (2008). Disability, Sport and Society. Routledge, England. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 75 |
Genel Toplam | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |