Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
EEY204 | EXERCISE AND SPORTS IN INDIVIDUALS WITH DOWN SYNDROME | 4 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencilere; Down sendromlu bireylerin motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlayacak bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, Down sendromlu bireylerin özellikleri, Down sendromunun başlıca nedenleri, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları, Down sendromlu bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi, Down sendromlu bireylere yönelik öğretim yöntemleri, Down sendromlu bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları, Down sendromlu tanı, yoğun ve sürekli eğitim, Down sendromlu çocuklarda sporla kazandırılması istenen davranışlar, Down sendromlu bireylerin motor gelişimleri, Down sendromlu çocuklarda duyusal bütünleme faaliyetleri, Down sendromlu bireylerin spor seçiminde dikkat edilecek konular, Down sendromlu bireylere yönelik egzersiz uygulamalarının uyarlanması, Down sendromlu bireyler için fiziksel uygunluk programları konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Down sendromlu bireylerde egzersiz ve spora ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Down sendromlu bireylerin eğitiminde egzersiz sporun önemini açıklar. |
Dünyada ve Türkiye’de Down sendromlu bireyler için düzenlenen spor organizasyonlarını açıklar. |
Down sendromlu çocuklarının gelişiminde kullanılan duyusal bütünleme tekniklerini uygular. |
Down sendromlu bireylerin motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Down sendromlu bireylerin özellikleri, | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Down sendromunun başlıca nedenleri, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Down sendromlu bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
5 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Down sendromlu bireylere yönelik öğretim yöntemleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
6 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Down sendromlu bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
7 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Down sendromlu tanı, yoğun ve sürekli eğitim | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Down sendromlu çocuklarda sporla kazandırılması istenen davranışlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi, |
10 | Literatür taraması | Down sendromlu bireylerin motor gelişimleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi, |
11 | Literatür taraması | Down sendromlu çocuklarda duyusal bütünleme faaliyetleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulama yöntemi |
12 | Örnek programları inceleme | Down sendromlu bireylerin spor seçiminde dikkat edilecek konular | Anlatım ve soru cevap yöntemi, |
13 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Down sendromlu bireylere yönelik egzersiz uygulamalarının uyarlanması | Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulama yöntemi |
14 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Down sendromlu bireyler için fiziksel uygunluk programları | Anlatım ve soru cevap yöntemi, |
15 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Sınava hazırlık çalışması ve geri bildirim | Anlatım ve soru cevap yöntemi, |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara. |
Özer, S.D. (2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. |
Özdağ, S. ve Kürkçü, R. (2005). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nadir Kitap, İstanbul. |
Thomas, N. ve Smith, A. (2008). Disability, Sport and Society. Routledge, England. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 75 |
Total Workload of the Course Unit | 75 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |