TR EN

DOWN SENDROMLU BİREYLERDE EGZERSİZ VE SPOR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEY204 DOWN SENDROMLU BİREYLERDE EGZERSİZ VE SPOR 4 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere; Down sendromlu bireylerin motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlayacak bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, Down sendromlu bireylerin özellikleri, Down sendromunun başlıca nedenleri, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları, Down sendromlu bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi, Down sendromlu bireylere yönelik öğretim yöntemleri, Down sendromlu bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları, Down sendromlu tanı, yoğun ve sürekli eğitim, Down sendromlu çocuklarda sporla kazandırılması istenen davranışlar, Down sendromlu bireylerin motor gelişimleri, Down sendromlu çocuklarda duyusal bütünleme faaliyetleri, Down sendromlu bireylerin spor seçiminde dikkat edilecek konular, Down sendromlu bireylere yönelik egzersiz uygulamalarının uyarlanması, Down sendromlu bireyler için fiziksel uygunluk programları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Down sendromlu bireylerde egzersiz ve spora ilişkin temel kavramları tanımlar.
Down sendromlu bireylerin eğitiminde egzersiz sporun önemini açıklar.
Dünyada ve Türkiye’de Down sendromlu bireyler için düzenlenen spor organizasyonlarını açıklar.
Down sendromlu çocuklarının gelişiminde kullanılan duyusal bütünleme tekniklerini uygular.
Down sendromlu bireylerin motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Down sendromlu bireylerin özellikleri, Anlatım ve soru cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Down sendromunun başlıca nedenleri, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları Anlatım ve soru cevap yöntemi
4 Literatür taraması ve sunum hazırlama Down sendromlu bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi Anlatım ve soru cevap yöntemi
5 Literatür taraması ve sunum hazırlama Down sendromlu bireylere yönelik öğretim yöntemleri Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması
6 Literatür taraması ve sunum hazırlama Down sendromlu bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması
7 Literatür taraması ve sunum hazırlama Down sendromlu tanı, yoğun ve sürekli eğitim Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması ve sunum hazırlama Down sendromlu çocuklarda sporla kazandırılması istenen davranışlar Anlatım ve soru cevap yöntemi,
10 Literatür taraması Down sendromlu bireylerin motor gelişimleri Anlatım ve soru cevap yöntemi,
11 Literatür taraması Down sendromlu çocuklarda duyusal bütünleme faaliyetleri Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulama yöntemi
12 Örnek programları inceleme Down sendromlu bireylerin spor seçiminde dikkat edilecek konular Anlatım ve soru cevap yöntemi,
13 Görsel ve yazılı kaynak tarama Down sendromlu bireylere yönelik egzersiz uygulamalarının uyarlanması Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulama yöntemi
14 Görsel ve yazılı kaynak tarama Down sendromlu bireyler için fiziksel uygunluk programları Anlatım ve soru cevap yöntemi,
15 Görsel ve yazılı kaynak tarama Sınava hazırlık çalışması ve geri bildirim Anlatım ve soru cevap yöntemi,
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara.
Özer, S.D. (2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
Özdağ, S. ve Kürkçü, R. (2005). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nadir Kitap, İstanbul.
Thomas, N. ve Smith, A. (2008). Disability, Sport and Society. Routledge, England.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 1 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 75
Genel Toplam 75
Toplam İş Yükü / 25.5 2,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0