TR EN

ATHLETE AND FAMILY COUNSELING FOR DISABLED PEOPLE PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
EEY407 ATHLETE AND FAMILY COUNSELING FOR DISABLED PEOPLE 7 2 2 8

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. TANER ATASOY
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırılmaları, engellilerde beden eğitimi ve spor, beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkileri, engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemelerle tüm engelli grupları ile Beden Eğitimi ve Spor çalışmaları yapabilme seviyesine gelebilme. Engelli Bireylerin ailelerine danışmanlık hizmeti anlatabilme ve danışmanlık hizmeti sunabilme.
Contents of the Course Unit: Türkiyede özel eğitim, kaynaştırma eğitimi, engelli tanımları, nedenleri, sınıflandırılması, engellilerde beden eğitimi, sporda özel eğitim, engellilerin yapabilecekleri sporlar, oyunla eğitim, spor eğitiminde eğitmeninin dikkat etmesi gereken kurallar, bireysel beden eğitimi programı, zihinsel engelli, görme engelli, işitme engelli, bedensel engelli, yaygın gelişim bozukluklarına sahip grupların özellikleri ve eğitimleri beden eğitimi ve sporun rolü-önemi ve Engelli bireylerin ailerine danışmanlık hizmetinin önemi.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Öğrenciler engelli bireylerle ilgili yeterli bilgi ve kazanımlar elde eder.
Engellilerde spor projeleri hazırlamayı öğrenir.
Engelli Bireylerin ailerine danışmanlık yapmayı öğrenir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Engelliler ve engellilik ile ilgili yazıların okunması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Özel eğitimin içeriği Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Özel öğrenim eğitiminin tarihi gelişimi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Özel öğrenim gören bireylerin sınıflandırılması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
5 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Aile ve sosyal Politikalar Bakanlığı özel eğitim yönetmeliği ve uygulamaları. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
6 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Aile ve sosyal Politikalar Bakanlığı özel eğitim yönetmeliği ve uygulamaları. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
7 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Engelli Bireylerin Ailelerine danışmanlık yapılması üzerine ilişkin eğitim Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Engellilere uygun spor seçiminde dikkat edilecek konular Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
10 Ppt sunum hazırlama Engelli Bireylerin sportif aktivitelerinde uygulamasında dikkat edilecek konular Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
11 Ppt sunum hazırlama Engelli bireylerin katılabildikleri yarışmalar,yarışma organizasyonları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
12 Ppt sunum hazırlama Engelli bireylerin Spor müsabakası ve Yarışma kuralları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
13 Ppt sunum hazırlama Engelli Bireylerin hukuki zeminde nasıl korunabileceği üzerine eğitim Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
14 Ppt sunum hazırlama Engelli Bireylerin haklarının öğretiminde ailenin rolünün anlatılması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
15 Ppt sunum hazırlama Genel tekrar yapılır. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Bakış, G. B. (2013). Aile Danışmanlığı.
Yusuf, G. E. N. Ç. (2016). Engellilerin sosyal sorunlari ve beklentileri. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, (35/2).

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 8 48
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 200
Total Workload of the Course Unit 200
Workload (h) / 25.5 7,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 8,0