Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
EEY407 | ATHLETE AND FAMILY COUNSELING FOR DISABLED PEOPLE | 7 | 2 | 2 | 8 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırılmaları, engellilerde beden eğitimi ve spor, beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkileri, engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemelerle tüm engelli grupları ile Beden Eğitimi ve Spor çalışmaları yapabilme seviyesine gelebilme. Engelli Bireylerin ailelerine danışmanlık hizmeti anlatabilme ve danışmanlık hizmeti sunabilme. |
Contents of the Course Unit: | Türkiyede özel eğitim, kaynaştırma eğitimi, engelli tanımları, nedenleri, sınıflandırılması, engellilerde beden eğitimi, sporda özel eğitim, engellilerin yapabilecekleri sporlar, oyunla eğitim, spor eğitiminde eğitmeninin dikkat etmesi gereken kurallar, bireysel beden eğitimi programı, zihinsel engelli, görme engelli, işitme engelli, bedensel engelli, yaygın gelişim bozukluklarına sahip grupların özellikleri ve eğitimleri beden eğitimi ve sporun rolü-önemi ve Engelli bireylerin ailerine danışmanlık hizmetinin önemi. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Öğrenciler engelli bireylerle ilgili yeterli bilgi ve kazanımlar elde eder. |
Engellilerde spor projeleri hazırlamayı öğrenir. |
Engelli Bireylerin ailerine danışmanlık yapmayı öğrenir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Engelliler ve engellilik ile ilgili yazıların okunması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Özel eğitimin içeriği | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Özel öğrenim eğitiminin tarihi gelişimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Özel öğrenim gören bireylerin sınıflandırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
5 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Aile ve sosyal Politikalar Bakanlığı özel eğitim yönetmeliği ve uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Aile ve sosyal Politikalar Bakanlığı özel eğitim yönetmeliği ve uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Engelli Bireylerin Ailelerine danışmanlık yapılması üzerine ilişkin eğitim | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Engellilere uygun spor seçiminde dikkat edilecek konular | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
10 | Ppt sunum hazırlama | Engelli Bireylerin sportif aktivitelerinde uygulamasında dikkat edilecek konular | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
11 | Ppt sunum hazırlama | Engelli bireylerin katılabildikleri yarışmalar,yarışma organizasyonları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
12 | Ppt sunum hazırlama | Engelli bireylerin Spor müsabakası ve Yarışma kuralları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
13 | Ppt sunum hazırlama | Engelli Bireylerin hukuki zeminde nasıl korunabileceği üzerine eğitim | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
14 | Ppt sunum hazırlama | Engelli Bireylerin haklarının öğretiminde ailenin rolünün anlatılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
15 | Ppt sunum hazırlama | Genel tekrar yapılır. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Bakış, G. B. (2013). Aile Danışmanlığı. |
Yusuf, G. E. N. Ç. (2016). Engellilerin sosyal sorunlari ve beklentileri. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, (35/2). |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 8 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 200 |
Total Workload of the Course Unit | 200 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 8,0 |