TR EN

ENGELLİLERDE SPORCU VE AİLE DANIŞMANLIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEY407 ENGELLİLERDE SPORCU VE AİLE DANIŞMANLIĞI 7 2 2 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırılmaları, engellilerde beden eğitimi ve spor, beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkileri, engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemelerle tüm engelli grupları ile Beden Eğitimi ve Spor çalışmaları yapabilme seviyesine gelebilme. Engelli Bireylerin ailelerine danışmanlık hizmeti anlatabilme ve danışmanlık hizmeti sunabilme.
İçerik: Türkiyede özel eğitim, kaynaştırma eğitimi, engelli tanımları, nedenleri, sınıflandırılması, engellilerde beden eğitimi, sporda özel eğitim, engellilerin yapabilecekleri sporlar, oyunla eğitim, spor eğitiminde eğitmeninin dikkat etmesi gereken kurallar, bireysel beden eğitimi programı, zihinsel engelli, görme engelli, işitme engelli, bedensel engelli, yaygın gelişim bozukluklarına sahip grupların özellikleri ve eğitimleri beden eğitimi ve sporun rolü-önemi ve Engelli bireylerin ailerine danışmanlık hizmetinin önemi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenciler engelli bireylerle ilgili yeterli bilgi ve kazanımlar elde eder.
Engellilerde spor projeleri hazırlamayı öğrenir.
Engelli Bireylerin ailerine danışmanlık yapmayı öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Engelliler ve engellilik ile ilgili yazıların okunması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Özel eğitimin içeriği Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Özel öğrenim eğitiminin tarihi gelişimi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Özel öğrenim gören bireylerin sınıflandırılması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
5 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Aile ve sosyal Politikalar Bakanlığı özel eğitim yönetmeliği ve uygulamaları. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
6 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Aile ve sosyal Politikalar Bakanlığı özel eğitim yönetmeliği ve uygulamaları. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
7 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Engelli Bireylerin Ailelerine danışmanlık yapılması üzerine ilişkin eğitim Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Engellilere uygun spor seçiminde dikkat edilecek konular Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
10 Ppt sunum hazırlama Engelli Bireylerin sportif aktivitelerinde uygulamasında dikkat edilecek konular Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
11 Ppt sunum hazırlama Engelli bireylerin katılabildikleri yarışmalar,yarışma organizasyonları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
12 Ppt sunum hazırlama Engelli bireylerin Spor müsabakası ve Yarışma kuralları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
13 Ppt sunum hazırlama Engelli Bireylerin hukuki zeminde nasıl korunabileceği üzerine eğitim Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
14 Ppt sunum hazırlama Engelli Bireylerin haklarının öğretiminde ailenin rolünün anlatılması. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
15 Ppt sunum hazırlama Genel tekrar yapılır. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bakış, G. B. (2013). Aile Danışmanlığı.
Yusuf, G. E. N. Ç. (2016). Engellilerin sosyal sorunlari ve beklentileri. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, (35/2).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 8 48
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 200
Genel Toplam 200
Toplam İş Yükü / 25.5 7,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0