Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
MTH215 |
DIFFERENTIAL EQUATIONS |
3 |
4 |
3 |
5 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
İngilizce |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Instructor(s) of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi SAJEDEH NOROZPOUR SIGAROODI |
Course Prerequisite |
MTH105 -
MATHEMATICS I
|
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Öğrencilere diferansiyelin tanımını, diferansiyel denklemlerin genel çözümlerini, çeşitli
diferansiyel çözüm yöntemlerini ve uygulamalarını öğretmektir. |
Contents of the Course Unit: |
Diferansiyelin Tanımı, Diferansiyel Denklemlerin Genel Çözümleri,Çeşitli Diferansiyel
Çözüm Yöntemleri ve Uygulamaları |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Bu dersi alan öğrenciler;
I. Diferansiyel denklemleri tanır ve çözümlemeler yapar.
II. Diferansiyel bir denklemin çözüm aşamalarını ve çözümünü yapar.
III. Tam diferansiyel denklemi tanır ve genel çözümlemelerini yapar.
IV. İntegral çarpanı ile diferansiyel denklem çözümlerini yapar.
V. Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler ve çözümlemelerini yapar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Literatür Araştırması |
Tanışma,Dersin Konuları,İşleniş Yöntemleri Hakkında Bilgilendirme |
Anlatım |
2 |
Literatür Araştırması |
Türev ve Diferansiyelin Tanımı,Türev Yardımıyla Diferansiyelin Hesabı |
Anlatım |
3 |
Literatür Araştırması |
Diferansiyel Denklem Çözümlerinde Kullanılan İntegral Alma Yöntemleri. |
Anlatım |
4 |
Literatür Araştırması |
Diferansiyel Denklemlerin Mertebe ve Dereceleri,Diferansiyel Denklemlerin
Sınıflandırılması |
Anlatım |
5 |
Literatür Araştırması |
Diferansiyel Bir Denklemin Çözüm Aşamaları ve Çözümü |
Anlatım |
6 |
Literatür Araştırması |
Değişkenlerine Ayrılabilen Diferansiyel Denklemler ve Çözümleri. |
Anlatım |
7 |
Literatür Araştırması |
Tam Diferansiyel Denklem Alma Koşulları ve Genel Çözümlemeleri. |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Araştırması |
Lineer Diferansiyel Denklemlerin Tanımı ve Çözümlenmeleri |
Anlatım |
10 |
Literatür Araştırması |
Lineer Diferansiyel Denklemlerin Teknik Problemlerin Çözümünde Kullanılmaları |
Anlatım |
11 |
Literatür Araştırması |
Homojen ve Homojen Hale Getirilebilen Diferansiyel Denklemler. |
Anlatım |
12 |
Literatür Araştırması |
Sabit Katsayılı Homojen Diferansiyel Denklemler ve Çözümleri. |
Anlatım |
13 |
Literatür Araştırması |
İntegral Çarpanı ile Diferansiyel Denklem Çözümleri |
Anlatım |
14 |
Literatür Araştırması |
Yüksek Mertebeden Diferansiyel Denklemler ve Çözümlemeleri. |
Anlatım |
15 |
Literatür Araştırması |
Dersin Genel Değerlendirilmesi ve Tartışma. |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
1) Diferansiyel Denklemler, Prof.Dr.Mustafa Bayram, Birsen Yayınevi, İstanbul,
2010
2) Diferensiyel Denklemlerin Temelleri, Prof.Dr.Ogün Doğru, NOBEL Akademik
Yayıncılık, Ankara, 2013
3) Fundamentals of Differential Equations, R. Kent Nagle, Edward B. Saff, Arthur
David Snider, Addison Wesley, New York, 1986 |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Consider the formal systems used in civil engineering and discusses different method
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation to the correct expression is the formnül
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work independently in the field of civil engineering in the production and take responsibility for these issues
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of civil engineering monitors current changes.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within.
|
|
1 |
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
7 |
3 |
21 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
130 |
|
Total Workload of the Course Unit |
130 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
5,1 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
5,0 |
|