Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
CEN108 |
INTRODUCTION TO CIVIL ENGINEERING |
1 |
2 |
2 |
3 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
İngilizce |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Instructor(s) of the Course Unit |
Prof.Dr. MUSTAFA KARAŞAHİN |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
İnşaat Mühendisliği temellerini ve etik değerleri öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: |
İnşaat mühendisliğinin tarihçesi, inşaat mühendisliğine giriş, yapı elemanları ve idealleştirmesi, yapı malzemelerine giriş, tasarım, geoteknik mühendisliğine giriş, ulaştırma mühendisliğine giriş, su kaynakları mühendisliğine giriş gibi genel inşaat mühendisliği konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
İnşaat mühendisliğinin temellerini, tasarım esaslarını, kullanılan malzemeleri, taşıyıcı sistemleri, yapuı elemanlarını tanımlayabilme |
İnşaat mühendisliği bilim dallarını ve problemlerini kavrayabilme |
Mühendislik etik kurallarını öğrenebilme |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Literatür |
İnşaat mühendisliğinin tarihçesi |
Anlatım |
2 |
Literatür |
İnşaat Mühendisliğine giriş |
Anlatım |
3 |
Literatür |
Yapı elemanları |
Anlatım |
4 |
Literatür |
Yapı idealleştirmesi |
Anlatım |
5 |
Literatür |
İnşaat mühendisliğinde tasarım |
Anlatım |
6 |
Literatür |
Yapı malzemelerine giriş |
Anlatım |
7 |
Literatür |
Göçme tipleri |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür |
Geoteknik mühendisliğine giriş |
Anlatım |
10 |
Literatür |
Ulaştırma mühendisliğine giriş |
Anlatım |
11 |
Literatür |
Su kaynakları mühendisliğine giriş |
Anlatım |
12 |
Literatür |
İnşaat mühendisliğinde etik |
Anlatım |
13 |
Literatür |
İnşaat mühendisliğinde etik |
Anlatım |
14 |
Literatür |
Sürdürülebilirlik |
Anlatım |
15 |
- |
Mühendislik Etiği Örnek Uygulamalar (Etik konusunun inşaat mühendisleri için önemi, Mühendislik etiğine
ilişkin örnek olaylar) |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
-Mount, E., Professional Ethics in Context: Institutions, Images and Empathy, Westminster/John Knox
Press, Louisville, KY, 1990, 176 pp. |
-ASCE’s Web page on ethics, (www.asce.org/ethics) |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Consider the formal systems used in civil engineering and discusses different method
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation to the correct expression is the formnül
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Able to work independently in the field of civil engineering in the production and take responsibility for these issues
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of civil engineering monitors current changes.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within.
|
0 |
|
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
6 |
6 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
76 |
|
Total Workload of the Course Unit |
76 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
3 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
3,0 |
|