Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ARC224 | HISTORY OF ARCHITECTURE II | 4 | 2 | 2 | 2 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Ders sürecinde İslam dinin ortaya çıkmasıyla beraber İslam mimarisinin kendine has mimari özellikleri tespit edilerek yapı türleri üzerindeki etkileri tespit edilmesi hedeflenmiştir. 10. Yüzyıl başında kurulan İlk Türk-İslam devletleriyle başlayan İslam mimarisindeki Türk unsurları tanıtılacak, Osmanlı mimarlık anlayışının özellikle Sinan döneminde üretilen mimarlık ürünleriyle İslam mimarisine getirilmeye çalışılan üslup yenilikleri ortaya konmaya çalışılacaktır. Türkiye Cumhuriyetinin ilk çeyrek asrındaki mimarlık akımlarının ulusal üslup arayışının nedenleri dönemin siyasal ve sosyal ortamıyla beraber değerlendirmesi amaçlanmıştır. Ders kapsamında İslam mimarisine özgü terminolojik kavramların, yapı türlerindeki biçimsel ve işlevsel değişiklikleri karşılaştırmalı olarak inceleyerek yorum yapabilme beceresi geliştirilmeye çalışılacaktır. |
Contents of the Course Unit: | İslam dinin inkişaf ettiği 7. yüzyıldan başlayarak Abbasiler dönemi İslam coğrafyasındaki yapı türleriyle mimarlık anlayışın tanımı yapılacaktır. Orta Asya'da kurulan ilk Türk İslam devletleri olan İdil-Bulgarları, Karahanlılar, Gazneliler ve Büyük Selçuklular tarafından inşa edilen dini ve sivil yapıların mimari özellikleri irdelenecektir. Malazgirt zaferi sonrası Anadolu Selçuklu ve Beylikler dönemi olarak tanımlanan devirdeki mimarlık ortamı imar hareketleriyle tesis edilen yapılar üzerinden ortaya konacaktır. Osmanlı devri mimarlığı(1299-1923) mimarlık disiplinindeki başat değişimlerle tanımlanan farklı dönem isimleri altında incelenecektir. Türkiye Cumhuriyetinin yaklaşık ilk çeyrek asrında mimarlık ortamında yaşanan değişimler anlatılacaktır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
İslam mimarisinin kendine özgü yapı türlerinin mimari özelliklerini tanımlayabilir. |
İslam mimarlığı terminolojisi üzerinde bilgi sahibi olur. |
İlk Türk-İslam devletleri tarafından yapılan ilk yapılardaki mimari unsurlarla beraber Türk-İslam mimarlığı kavramını değerlendirebilir. |
Osmanlı dönemi mimarlık ortamını başlangıcından itibaren değerlendirebilir. Sinan döneminin tüm İslam coğrafyası ve tarihindeki etkisini izah edebilir. |
Türkiye Cumhuriyetinin ilk çeyrek asrındaki mimarlık akımlarını öğrenir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | Hz. Peygamber ve Raşit Halife dönemi mimarisi | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
2 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | Emeviler Dönemi mimarisi | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
3 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | Abbasiler Döneminin ilk üç asrı şehirleri ve mimarlık anlayışının anlatımı | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
4 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | Kuzey Afrika coğrafyası ilk İslam yapılarının anlatılması ve Endülüs Emevileri ile sonraki dönemde coğrafyadaki mimarlık anlayışın irdelenmesi | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
5 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | İlk Türk İslam devletlerinin mimarlık anlayışının incelenmesi | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
6 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi Mimarisi I | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
7 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi Mimarisi II | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | Erken Dönem Osmanlı Mimarisi | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
10 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | Erken Klasik Dönem Osmanlı Mimarisi | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
11 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | Klasik Dönem Osmanlı Mimarisi Sinan çağı Cami yapıları | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
12 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | Klasik Dönem Osmanlı Mimarisi Sinan çağı hassa yapıları, külliyeler, hamamlar, kervansaraylar gibi yapıların incelenmesi | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
13 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | Geç Klasik Dönem Osmanlı Mimarisi | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
14 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | Geç Dönem Osmanlı Mimarisi | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
15 | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların hazırlanması | Erken Cumhuriyet Dönem Mimarisi | Görsel malzeme ile konu anlatımı |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Arseven, Celal Esad, Türk Sanatı Tarihi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul |
Goodwin, G., A History of Ottoman Architecture, Thames and Hudson, Londra, 1971. |
Aslanapa, O., Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul. |
KUBAN, Doğan; EMDEN, Cemal. Osmanlı mimarisi. Yapi-Endustri Merkezi, 2007. |
Hillenbrand, R., Islamic Art and Architecture, Thames and Hudson, London, 1999. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
With the architectural education, students will gain the advanced theoretical and practical knowledge, which are supported by educational sources containing current information, and also be able to discuss and evaluate physical composition systems and methods.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They will have the comprehension and knowledge in relation to scientific, IT, aesthetic, art and historical and cultural infrastructure in the field of architecture.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They will be able to apply the theoretical knowledge and applications gained in the programme in their working life.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They will interpret and evaluate the environmental conditions required for architectural design by using their advanced knowledge and skills gained through the programme and they will also develop their ability to present their ideas and thoughts adequately in projects.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They can work independently both in architectural education and its related fields.
|
4 | |||||
2 |
They will take on responsibility individually or as a group member in order to solve unforeseen problems faced in the production field of architecture discipline.
|
3 | |||||
3 |
They will plan and manage activities with regards to professional development of the staff working under their responsibility in the production field of architecture discipline.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They will make lifetime learning a priority in order to follow recent changes and innovations as necessary in architecture.
|
1 | |||||
2 |
They will be able to determine their learning needs during and after their educational life and channel them.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They will inform individuals and institutions in the field of architectural. They will transfer their thoughts regarding architectural projects and problems using written, oral and presentation methods.
|
4 | |||||
2 |
They will share their thoughts and solution suggestions with professionals and non-professionals related to the field of architecture by supporting it with quantitative and qualitative data.
|
4 | |||||
3 |
They will organise activities regarding social environment with social awareness and they will take an effective role.
|
4 | |||||
4 |
They will be able to use information technology effectively in the field of architecture.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They will act appropriately in the context of social, scientific and ethic values in all phases of architectural planning process including collecting and evaluating data, producing and implementing projects.
|
4 | |||||
2 |
They will take part in construction management in the context of authority and responsibility. They will also have adequate awareness of environment protection and health and occupational safety issues.
|
1 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 6 | 1 | 6 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 1 | 3 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 30 | 0 | 50 |
Total Workload of the Course Unit | 50 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 2,0 |