TR EN

SOFTWARE CONSTRUCTION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
YZM303 SOFTWARE CONSTRUCTION 5 3 2 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Instructor(s) of the Course Unit Prof.Dr. HALİT HAMİ ÖZ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders açık, bakımı kolay, değiştirilebilir ve etkin kod için teknikleri tanıtmayı hedefler
Contents of the Course Unit: Ders; sınıflarla çalışma, defansif programlama, değişken kullanımı, kontrol yapıları ve genel kontrol meselelerini içeren konuları kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Kod kalitesinin önemini belirtebilmek
Güvenli ve iyi düzenlenmiş kod oluşturmak için farklı metotları uygulayabilme
Etkin kod yazmak için çeşitli teknikler kullanabilme
Yaygın olarak kullanılan veri yapılarıyla programların yazılabilmesi
Veri arama ve sıralama gibi temel problemler için etkin tasarım ve çözümlerin yapılabilmesi

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Giriş Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
2 - İnşaada Tasarım Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
3 - Sınıflarla Çalışma Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
4 - Sınıflarla Çalışma Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
5 - Yüksek Kaliteli Yordamlar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
6 - Yüksek Kaliteli Yordamlar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
7 - Koruyucu Programlama Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Koruyucu Programlama Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
10 - Değişken kullanımında genel sorunlar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
11 - Koşullu İfadeleri Kullanma Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
12 - Döngülerin Kontrolü Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
13 - Farklı Kontrol Yapıları Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
14 - Tablo temelli metotlar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
15 - Tablo temelli metotlar Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction, 2nd edition, Steve McConnell, 2004, Microsoft Press

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively with various stakeholders
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 3 6
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 101
Total Workload of the Course Unit 101
Workload (h) / 25.5 4
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0