Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
END401 |
INDUSTRIAL ENGINEERING PROJECT |
7 |
2 |
1 |
4 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi DİDEM YILMAZ ÇAPKUR |
Instructor(s) of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR AKIF-Prof.Dr. CEMALETTİN KUBAT-Dr.Öğr.Üyesi DİDEM YILMAZ ÇAPKUR-Prof.Dr. KENAN ÖZDEN-Dr.Öğr.Üyesi NURDAN TÜYSÜZ-Dr.Öğr.Üyesi SEDA ERBAYRAK-Prof.Dr. TARIK ÇAKAR-Doç.Dr. UMUT HULUSİ İNAN-Prof.Dr. YILMAZ ÖZKAN |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin araştırma projelerinde kullanılan endüstri mühendisliği yöntemlerini ve standartlarını etkin bir şekilde uygulayarak, proje yönetimi süreçlerini planlama, yürütme ve raporlama becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca, mühendislik standartlarına uygun kapsamlı ve etkili proje raporları hazırlama yetkinliği geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Contents of the Course Unit: |
Bitirme Tasarım Projesi için Akademik Danışmanın ve onun gözetiminde araştırma konusunun belirlenmesi. Proje konusu ile ilgili kaynakların araştırılması. Araştırmada temel alınacak bilgilerin toplanması. Projede uyulacak Endüstri Mühendisliği ve Mühendislik Standartlarının belirlenmesi. Bu kaynak, bilgi ve standartların Kaynak Tarama ve Bilgi Toplama Raporu olarak Danışmana sunulması. Projenin amaç ve hedeflerinin, projede temel alınacak Endüstri Mühendisliği yöntemlerinin ve standartlarının, proje kapsam ve sınırlarının belirlenmesi. Proje etkinliklerinin yerine getirilmesi ile ilgili zaman planının hazırlanması. Tüm bu bilgileri içeren Proje Öneri Raporunun Hazırlanarak Danışmana sunulması |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Araştırma projelerinde uygulanacak Bilimsel Araştırma Yöntemini öğrenir ve uygular. |
Projede yararlanacakları bilgi kaynaklarını araştırma ve bu kaynaklardan gerekli bilgileri toplama becerilerini kazanır. |
Araştırmada uyulacak Endüstri Mühendisliği ve Mühendislik Standartlarını belirleme bilgi ve becerisi kazanır. |
Projenin amaç ve hedefleriyle uygulanacak Endüstri Mühendisliği ve Mühendislik yöntemlerini, varsayım ve sınırlamalarını, ve zaman planını belirleme bilgi ve becerisini kazanır. |
Projeyle bilgileri Kaynak Tarama ve Bilgi Toplama Raporu ile Proje Öneri Raporu olarak Kılavuz standartlarına göre hazırlama, yazma ve sunma bilgi ve becerilerini kazanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
Proje çalışmasının konusunun belirlenmesi |
- |
2 |
- |
Ayrıntılı Konu ve Danışman Seçim Formunun hazırlanması ve teslimi |
- |
3 |
- |
Literatür Çalışması |
- |
4 |
- |
Literatür Çalışması |
- |
5 |
- |
Kaynakların Araştırmada Temel Alınacak Standartların irdelenmesi |
- |
6 |
- |
Etkin olarak kullanılacak kaynakların, standartların seçimi ve bilgilerin toplanması |
- |
7 |
- |
Kaynak Tarama ve Bilgi Toplama Raporunun Kılavuzdaki formata göre hazırlanması |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Araştırma projesinin amaç ve hedeflerinin ayrıntılı olarak tanımlanması |
- |
10 |
- |
Araştırma projesinde uygulanacak Endüstri Mühendisliği ve Mühendislik yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi |
- |
11 |
- |
Yöntem ve teknikler ile temel alınacak standartların ayrıntılı olarak açıklanması |
- |
12 |
- |
Araştırma projesinin kapsamının, varsayım ve sınırlamalarının belirlenmesi |
- |
13 |
- |
Araştırma projesinin zaman planının Ms Project vb yazılımla hazırlanması |
- |
14 |
- |
Proje Öneri Raporunun Standartlar Çerçevesinde yazılması |
- |
15 |
- |
Proje Teklif Raporuna danışman görüşlerine göre son şeklinin verilmesi |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Ders Notları |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Examination Method |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
100 |
|
|
TOPLAM |
1 |
100 |
|
|
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gain sufficient knowledge in Mathematics, Science and Industrial Engineering.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes and evaluates existing application areas in the field of Industrial Engineering and develops applications for their solutions.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes a system, the components of that system, the process of that system, and designs the system by examining it in line with realistic constraints and goals.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gains the ability to model and solve engineering problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Identifies the problems that may be encountered in the field of industrial engineering and acquires the ability to choose and apply the appropriate method to be used in problem solving.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Selects and uses technical tools necessary for industrial engineering applications; uses information technologies effectively.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Designs experiments, conducts experiments, collects data, analyzes and interprets the results to examine problems in the field of industrial engineering.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains the ability to work effectively within a team.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Works effectively individually and takes responsibility.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Accesses the necessary information for a determined problem and searches for resources for this purpose.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Has the ability to follow all developments in the field of industrial engineering and constantly renew itself.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains oral and written communication skills and speaks at least one foreign language.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Has awareness of professional and ethical responsibility.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Has knowledge about the universal and social effects of industrial engineering applications and reaches solutions by being aware of the importance of an innovative approach in solving engineering problems.
|
|
|
|
|
4 |
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
4 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
5 |
3 |
15 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
35 |
0 |
101 |
|
Total Workload of the Course Unit |
101 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
4 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
4,0 |
|