Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
END401 |
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PROJESİ |
7 |
2 |
1 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi DİDEM YILMAZ ÇAPKUR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR AKIF-Prof.Dr. CEMALETTİN KUBAT-Dr.Öğr.Üyesi DİDEM YILMAZ ÇAPKUR-Prof.Dr. KENAN ÖZDEN-Dr.Öğr.Üyesi NURDAN TÜYSÜZ-Dr.Öğr.Üyesi SEDA ERBAYRAK-Prof.Dr. TARIK ÇAKAR-Doç.Dr. UMUT HULUSİ İNAN-Prof.Dr. YILMAZ ÖZKAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin araştırma projelerinde kullanılan endüstri mühendisliği yöntemlerini ve standartlarını etkin bir şekilde uygulayarak, proje yönetimi süreçlerini planlama, yürütme ve raporlama becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca, mühendislik standartlarına uygun kapsamlı ve etkili proje raporları hazırlama yetkinliği geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
İçerik: |
Bitirme Tasarım Projesi için Akademik Danışmanın ve onun gözetiminde araştırma konusunun belirlenmesi. Proje konusu ile ilgili kaynakların araştırılması. Araştırmada temel alınacak bilgilerin toplanması. Projede uyulacak Endüstri Mühendisliği ve Mühendislik Standartlarının belirlenmesi. Bu kaynak, bilgi ve standartların Kaynak Tarama ve Bilgi Toplama Raporu olarak Danışmana sunulması. Projenin amaç ve hedeflerinin, projede temel alınacak Endüstri Mühendisliği yöntemlerinin ve standartlarının, proje kapsam ve sınırlarının belirlenmesi. Proje etkinliklerinin yerine getirilmesi ile ilgili zaman planının hazırlanması. Tüm bu bilgileri içeren Proje Öneri Raporunun Hazırlanarak Danışmana sunulması |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Araştırma projelerinde uygulanacak Bilimsel Araştırma Yöntemini öğrenir ve uygular. |
Projede yararlanacakları bilgi kaynaklarını araştırma ve bu kaynaklardan gerekli bilgileri toplama becerilerini kazanır. |
Araştırmada uyulacak Endüstri Mühendisliği ve Mühendislik Standartlarını belirleme bilgi ve becerisi kazanır. |
Projenin amaç ve hedefleriyle uygulanacak Endüstri Mühendisliği ve Mühendislik yöntemlerini, varsayım ve sınırlamalarını, ve zaman planını belirleme bilgi ve becerisini kazanır. |
Projeyle bilgileri Kaynak Tarama ve Bilgi Toplama Raporu ile Proje Öneri Raporu olarak Kılavuz standartlarına göre hazırlama, yazma ve sunma bilgi ve becerilerini kazanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Proje çalışmasının konusunun belirlenmesi |
- |
2 |
- |
Ayrıntılı Konu ve Danışman Seçim Formunun hazırlanması ve teslimi |
- |
3 |
- |
Literatür Çalışması |
- |
4 |
- |
Literatür Çalışması |
- |
5 |
- |
Kaynakların Araştırmada Temel Alınacak Standartların irdelenmesi |
- |
6 |
- |
Etkin olarak kullanılacak kaynakların, standartların seçimi ve bilgilerin toplanması |
- |
7 |
- |
Kaynak Tarama ve Bilgi Toplama Raporunun Kılavuzdaki formata göre hazırlanması |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Araştırma projesinin amaç ve hedeflerinin ayrıntılı olarak tanımlanması |
- |
10 |
- |
Araştırma projesinde uygulanacak Endüstri Mühendisliği ve Mühendislik yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi |
- |
11 |
- |
Yöntem ve teknikler ile temel alınacak standartların ayrıntılı olarak açıklanması |
- |
12 |
- |
Araştırma projesinin kapsamının, varsayım ve sınırlamalarının belirlenmesi |
- |
13 |
- |
Araştırma projesinin zaman planının Ms Project vb yazılımla hazırlanması |
- |
14 |
- |
Proje Öneri Raporunun Standartlar Çerçevesinde yazılması |
- |
15 |
- |
Proje Teklif Raporuna danışman görüşlerine göre son şeklinin verilmesi |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
100 |
|
|
TOPLAM |
1 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
1. Matematik, Fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi elde eder
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi, o sistemin bileşenlerini, o sistemin sürecini analiz eder ve sistemi gerçekçi kısıtlar ve amaçlar doğrultusunda inceleyerek tasarlar
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mühendislik problemlerini modelleme ve çözme becerisi kazanır
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Endüstri mühendisliği alanında karşılaşılabilecek problemleri belirler ve bu amaçla problem çözümünde kullanılacak uygun metodu seçme ve uygulama becerisi kazanır
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Endüstri mühendisliği alanındaki problemlerin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir ekip içerisinde etkin biçimde çalışabilme becerisi gösterir
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışır, sorumluluk alır
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Belirlenmiş bir problem için gerekli bilgilere ulaşır ve bu amaçla kaynak araştırması yapar
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Endüstri mühendisliği alanındaki tüm gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kendini yenileme becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi kazanır ve en az bir yabancı dil konuşur
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibidir ve mühendislik problemlerinin çözümlerinde yenilikçi yaklaşımın önemini farkında olarak çözüme gider.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
4 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
5 |
3 |
15 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
35 |
0 |
101 |
|
Genel Toplam |
101 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|