Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
MAT152 | FİNANSAL MATEMATİK | 2 | 2 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi DUYGU ÇELİK |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | İşletmelerde etkin bir finans politikasının oluşturulabilmesi, uygun yatırım ve finansman kararlarının alınabilmesi için gerekli alt yapıya ilişkin matematik bilgilerinin verilmesidir. |
Contents of the Course Unit: | Basit Faiz, Basit İskonto, Basit Faiz ve Basit İskonto Oranlarının Dönüşümü, Bileşik Faiz, Bileşik İskonto, Bileşik Faiz ve Bileşik İskontoyu karşılaştırılması, Basit Faiz ve Bileşik Faizi karşılaştırılması, Anüitelere ( Periyodik ödemeler, taksitler) Giriş, Anüitenin Toplam Değeri, Peşin Anüiteler, Geciktirilmiş ( Tehirli ) Anüiteler, Amortisman Hesapları, Tahvil Hesaplamaları, Ölüm Sigortası - Ölüm Anüiteleri konularını kapsar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Oran - Orantı kavramlarını tanır. Orantı çeşitlerini tanır ve örnekler çözer. |
Yüzde hesaplamaları yapar. Kâr-Zarar Problemleri çözer. |
Basit Faiz kavramını tanımlar, Basit Faiz oranını tanır ve gerekli sorularda kullanır, Çeşitli Basit Faiz örnekleri çözer. Basit İskonto kavramını tanımlar, Basit İskonto oranını tanır ve gerekli sorularda kullanır, Çeşitli Basit İskonto örnekleri çözer. |
Bileşik Faiz kavramını tanımlar, Bileşik Faiz oranını tanır ve gerekli sorularda kullanır, Çeşitli Bileşik Faiz örnekleri çözer. Bileşik İskonto kavramını tanımlar, Bileşik İskonto oranını tanır ve gerekli sorularda kullanır, Çeşitli Bileşik İskonto örnekleri çözer. |
Toplam Anüiteler (Periyodik ödemeler, taksitler) ve Peşin Anüite hesaplamaları yapar, Geciktirilmiş (Tehirli) Anüiteleri tanır ve Çeşitli Anüite örnekleri çözer. |
Anüiteler yardımıyla Amortisman hesapları yapar, tablosunu çizer. |
Tahvil hesaplamaları yapar, tablosunu çizer. |
Ölüm Sigortası ve Ölüm Anüiteleri hesaplamaları yapar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Oran - Orantı | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
2 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Yüzdeli İşlemler ve Kâr-Zarar Problemleri | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
3 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Basit Faiz | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
4 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Basit İskonto, basit iskonto oranı | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
5 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Bileşik Faiz - Bileşik İskonto | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
6 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Bileşik Faiz ve Bileşik İskontoyu karşılaştırılması | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
7 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Basit Faiz ve Bileşik Faizi karşılaştırılması | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Anüitelere ( Periyodik ödemeler, taksitler) Giriş | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
10 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Anüitenin Toplam Değeri | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
11 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Peşin Anüiteler | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
12 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Geciktirilmiş ( Tehirli ) Anüiteler | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
13 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Amortisman Hesapları | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
14 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Tahvil Hesaplamaları | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
15 | Finansal Matematik ve Muhasebe uygulamaları ile ilgili kitapları tarar, yorumlayabildiği sorunları çözer. Verilen ödevleri çözer. | Ölüm Sigortası - Ölüm Anüiteleri | Düz Anlatım, Sunuş Yolu, Bilgisayar Destekli Eğitim, Problem Çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Kul,F. ve Sucu,M.(2015).Finans Matematiği. Nobel Akademik Yayıncılık; Facsimile. baskı.ISBN-10: 6051339027. ISBN-13: 978-6051339023. Çankaya/Ankara |
İşbilir,U.(2013).Herkes İçin Finansal Matematik. Cinius Yayınları; 1. baskı. ISBN-10: 6051276939. ISBN-13: 978-6051276939. Cağaloğlu/İstanbul |
Bakır,H.(2006). Örnek Uygulamalarla Temel Finansal Matematik. Detay Yayıncılık. ISBN: 9789758969609 . Çankaya/Ankara |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Banking and Insurance Intermediaries and Capital Markets practice in the field of legislation (the Banking Law, Insurance Law) has the basic information.
|
4 | |||||
2 |
International financing strategy in the field of Banking and Insurance application knowledge is the explanation.
|
4 | |||||
3 |
Banking and Insurance products and financial institutions have the ability to recognize.
|
5 | |||||
4 |
Banking and Insurance in the field of management and organization gains the ability to practice on.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains practical skills in management in the field of Finance, Banking and Insurance.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Located in the area of Banking and Insurance operations (finance, insurance, accounting, financial statements, tax) has the ability to play in the intended manner.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Banking and Insurance has the ability to interpret information in the field.
|
5 | |||||
2 |
Related to the field of Banking and Insurance has the ability to analyze and evaluate information.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Banking and Insurance in applications related to the field to work in study groups and individual has the ability to take responsibility.
|
5 | |||||
2 |
Banking and Insurance related matters fulfills the duties and powers given to him.
|
4 | |||||
3 |
Bringing innovation in the field of Banking and Insurance information, ideas, practices or technologies in the implementation of the risks and take responsibility.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Banking and Insurance on effective oral and written communication uses.
|
3 | |||||
2 |
Techniques are needed for applications in the field of Banking and Insurance, tools and informatics technologies by setting has the ability to use effectively.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
A foreign language (English) at least at the level of European Language Portfolio A2 to follow in the field using information and communicate with colleagues.
|
2 | |||||
2 |
European Computer Driving Licence Foundation with computer software information and communication technologies have the ability to use and to the extent required by the field of information and communication technologies
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Log in finding practical solutions towards problems in commercial activities and decision-making skills to win.
|
5 | |||||
2 |
Finance and Insurance sector to take responsibility and legal procedures after providing the entrepreneur to open and run their own workplace grows qualified manpower.
|
4 | |||||
3 |
In applications for banking and insurance customer satisfaction principle solution to the problems faced by the ability to produce wins.
|
4 | |||||
4 |
The universality of social rights in the field of Banking and Insurance, quality and cultural values, environmental protection issues are conscious enough.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 124 |
Total Workload of the Course Unit | 124 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |