Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
GRF255 | GÖRSEL TASARIM TEMELLERİ | 3 | 4 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. SERDAR KICIKLAR |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencilere Temel grafik tasarım bilgisi kazandırılarak, sektöre yönelik uygulamalarda teoride ve pratikte bilgiler verilerek, proje derslerinde grafik programlar yardımı ile de hazırlamayı amaçlar. |
Contents of the Course Unit: | GÖRSEL TASARIM TEMELLERİ dersinde grafik tasarımın temel kavramlarını, İlkelerini, uygulamalı olarak önce “ön eskizler” ile sonra “İllüstratör” programı ile görselleştirirler. Öğrenciler, grafik elemanları ve grafik kompozisyonun evrensel kurallarını, nokta, çizgi, düzlem, ritim ve denge, boyut, doku ve desen, renk, şekil-zemin ilişkisi, imge, kadraj, içerik ve hiyerarşi, katmanlar, transparanlık, modülerlik, ızgara sistemleri, simetri ve asimetri, gibi temel grafik tasarım kavramlarını grafik ürünler ve örnekler üzerinden inceleyerek öğrenirler. Ulusal ve uluslararası grafik tasarım ürünlerinin örnekleri üzerinden; okumalar yapılarak renklerin formların yan yana geliş ilişkileri anlatılır. Terminoloji, grafik ürünler ve mecralar ile tanışırlar (afiş, broşür, dergi ve kitap kapağı, dergi ilanı, mekânsal grafikler, info grafikler, reklam grafikleri. Örnekler üzerinden tasarım esasları, grafik öğelerin iletişimdeki yöntemi ve nasıl iletişim kurulduğu açıklanır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
1- Görsel Temel tasarım problemlerini çözebilme becerisi edinmiştir. |
2- Tasarım ve sanatsal problemlerin çözümünde, sektörün hiyerarşik yapısın öğrenerek, toplumsal ve kültürel bağlamda uyumlu ve ilkeli çalışmayı kazanır. |
3- Program uygulama, araştırma, yöntem ve teknikleri konusunda vizyona sahiptir. |
4- Kendi alanında uzman tasarımcıları, reklam ajanslarının güncel tasarımlarını inceler ve yeniden bir senteze vararak kendi farklı ürünlerini ortaya koyar. |
5- Kendini sanat anlayışını ifade eden çalışmalar yaparak deneyimlerini ve mesleki tecrübelerini geliştirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Tanışma | Giriş ve ders ile ilgili genel bilgiler | Teorik anlatım |
2 | Tasarım kavramı hakkında bilgi. | Grafik Tasarımı Nedir? Görselleştirme, Tasarım Örnekleri | Teorik anlatım |
3 | Grafik Ürünlerin araştırılması | Grafik Tasarımı Elemanları Nelerdir? Nasıl Kullanılır? Nokta – Çizgi – Ton - Form – Doku – Ölçü - Yön Nedir? Örneklerle Anlatım | Slayt İle anlatım ve uygulama |
4 | Minimalizmin araştırılması | Tasarımda Renklerin Formların Yay Yana Geliş İlişkileri [üç Ana renk- üç Ana Form] | Slayt İle anlatım ve uygulama |
5 | Bilinen minimal Marka logolarının araşrılması incelenmesi | Tasarımda Renklerin Formların Yay Yana Geliş İlişkileri kapsamında Geometrik Minimal Soyut Kompozisyon Çalışmaları. Bilinen marka logosunu yeniden yorumlama [Logo Çalışması] | Slayt İle anlatım ve uygulama |
6 | Dergi İlanı örnekleri | Dergi İlanı Çalışması Kapsamında Grafik Tasarımı Elemanları Leke – Espas – Yüzey –Hacim - Alan Nedir? Örneklerle | Slayt İle anlatım ve uygulama |
7 | Kitap Kapağı örnekleri | Kitap Kapağı Çalışması Kapsamında Teorik ve Uygulama. Grafik Tasarımı İlkeleri nelerdir? Denge, Orantı ve Görsel Hiyerarşi, Devamlılık, Bütünlük, Vurgulama, Örneklerle. | Slayt İle anlatım ve uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bilinen markaların logolarının araştırılması ve incelenmesi logoyu tanımlayacak imaja karar verilip çzilmeye başlanması | Sıfırdan Kurumsal Marka Yaratma Çalışması: Markayı temsil eden imaj [fotoğraf] üzerinden Yalınlaştırma, Stilizasyon, Kare, Kare Logo Yaratım Süreçi. | Karakalem Eskizler |
10 | Makayı temsil edebilecek imajın [fotoğraf] ın araştılılıp çizilmesi | Logo Çalışması Kapsamında Yalınlaştırma Süreci: İlk 5 kare detaylı çizimi | Karakalem Eskizler |
11 | Yalınlaştırma ve Stilizasyon çizim Çalışmalarının sonuçlandırılması | Logo Çalışması Kapsamında Yalınlaştırma Süreci: son 5 kare detaylı çiziminden son karenin çizilmesi [minimal] | Karakalem Eskizler |
12 | çizilerek yalınlaştırılmış [logo] tarayarak bilgisayara aktarılması | Logo Çalışması Kapsamında Yalınlaştırılan Logonun İllüstratörde pentoll ile vektörel çizimi. | Bilgisyarda İllüstratorde vektörel olarak pentoll da çizilmesi |
13 | Afiş çalışması örneklerinin araştırması | Yaratılan Kurumsal Markanın Logosuyla Afiş Çalışmasının gerçekleşmesi [CS Adobe İllüstratör] | Bilgisyarda İllüstratorde vektörel olarak pentoll da çizilmesi |
14 | Afiş çalışması örnekleri kriterleri, doğrular yanlışlar. | Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi, yorumlanması | Teorik anlatım |
15 | Araştırma İnceleme | Sektöre Yönelik Terimlerin Araştırılması İncelenmesi Tartışılması | Teorik anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
İletişim ve Grafik Tasarım [Emre Becer] Görsel İletişim ve Grafik Tasarım [Teyfik Fikret Uçar] Serdar Kıcıklar Ders Notları |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
5 | |||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
5 | |||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
4 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
5 | |||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
5 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
5 | |||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
4 | |||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
4 | |||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
4 | |||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
5 | |||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
5 | |||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
5 | |||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
4 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
5 | |||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
5 | |||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
5 | |||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
5 | |||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
3 | |||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Total Workload of the Course Unit | 0 | ||
Workload (h) / 25.5 | 0 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 0,0 |