Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRF255 | GÖRSEL TASARIM TEMELLERİ | 3 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SERDAR KICIKLAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere temel grafik tasarım bilgisi kazandırılarak, sektöre yönelik uygulamalarda teorik ve pratik bilgiler verilerek grafik programlar desteğiyle projeler üretmeye hazırlık yapmayı amaçlar. |
İçerik: | Grafik tasarımın temel kavramlarını, ilkelerini uygulamalı olarak önce eskizler şeklinde sonra dijital olarak görselleştirilir. Öğrenciler, grafik elemanları ve grafik kompozisyonun evrensel kurallarını, nokta, çizgi, düzlem, ritim ve denge, boyut, doku ve desen, renk, şekil-zemin ilişkisi, imge, kadraj, içerik ve hiyerarşi gibi kavramları öğrenirler.Ulusal ve uluslararası grafik tasarım ürünlerinin örnekleri üzerinden; okumalar yapılarak renklerin formların yan yana geliş ilişkileri anlatılır. Grafik tasarım terminolojisini, grafik ürünlerini ve mecralarını tanır ve tasarım ürünleri (afiş, broşür, dergi ve kitap kapağı, dergi ilanı, mekânsal grafikler, info grafikler, reklam grafikleri) oluşturmayı öğrenirler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
*Görsel temel tasarım problemlerini çözebilme becerisi edinir. |
*Özgün logo, kitap ayıracı, broşür, kitap kapağı ve afiş tasarlar. |
*Gestalt teorisini baz alarak tasarım yapar. |
*Kendi alanında uzman tasarımcıları, reklam ajanslarının güncel tasarımlarını inceler ve yeniden bir senteze vararak kendi farklı ürünlerini ortaya koyar. |
*Kendini sanat anlayışını ifade eden çalışmalar yaparak deneyimlerini ve mesleki tecrübeler edinir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tanışma | Giriş ve ders ile ilgili genel bilgiler. | Teorik anlatım |
2 | Tasarım kavramı hakkında bilgi. | Grafik tasarımı nedir? Grafik tasarım elemanları, nokta, çizgi,ton, form, doku, ölçü, yön kavramları. | Teorik anlatım |
3 | Yapılan çalışmaları inceleme. | Logo tasarımına giriş. Logo tarihinden örnekler ve logo tasarımında minimalizm. | Soru, cevap, anlatım ve uygulama. |
4 | Yapılan çalışmaları inceleme. | Stilizasyon ve logo tasarım eskizleri ve dijitalleştirme. | Soru, cevap, anlatım ve uygulama. |
5 | Yapılan çalışmaları inceleme. | Kitap kapağı çalışması kapsamında teorik ve uygulama. Grafik tasarımı ilkeleri nelerdir? Denge, orantı ve görsel hiyerarşi, devamlılık, bütünlük, vurgu gibi kavramların incelenmesi. | Soru, cevap, anlatım ve uygulama. |
6 | Yapılan çalışmaları inceleme. | Gestalt teorisi hakkında anlatım ve örneklerin sunumu. | Soru, cevap, anlatım ve uygulama. |
7 | Yapılan çalışmaları inceleme. | Gestalt teorisi baz alınarak kitap kapağı ve afiş çalışmaları.Manipülasyon tekniği kullanımı. | Soru, cevap, anlatım ve uygulama. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yapılan çalışmaları inceleme. | Kitap ayıracı çalışması. | Soru, cevap, anlatım ve uygulama. |
10 | Yapılan çalışmaları inceleme. | Broşür tasarımı çalışması. | Soru, cevap,anlatım ve uygulama. |
11 | Yapılan çalışmaları inceleme. | Katalog çalışması. | Soru, cevap, anlatım ve uygulama. |
12 | Yapılan çalışmaları inceleme. | Film afiş çalışmaları. | Soru, cevap, anlatım ve uygulama. |
13 | Yapılan çalışmaları inceleme. | Kavramsal tipografi temelli afiş çalışması. | Soru, cevap, anlatım ve uygulama. |
14 | Yapılan çalışmaları inceleme. | Sosyal sorumluluk afiş çalışmaları incelemeleri. | Soru, cevap, anlatım ve uygulama. |
15 | Yapılan çalışmaları inceleme. | Sosyal sorumluluk afiş çalışması. | Soru, cevap, anlatım ve uygulama. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İletişim ve Grafik Tasarım (Prof. Dr. Emre Becer), Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Prof. Dr. Tevfik Fikret Uçar). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
5 | |||||
2 |
Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
5 | |||||
3 |
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
|
5 | |||||
4 |
Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
|
4 | |||||
2 |
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
5 | |||||
3 |
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
|
5 | |||||
4 |
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
|
5 | |||||
2 |
Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarımın baskıya hazırlık sürecinden başlayarak baskı sonrasına kadar tüm aşamaları gerçekleştirir.
|
4 | |||||
4 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
|
5 | |||||
2 |
Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
|
5 | |||||
3 |
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
4 |
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
5 | |||||
3 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5 | |||||
4 |
Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
3 |
Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.
|
3 | |||||
4 |
Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |