TR EN

DİJİTAL İLLÜSTRASYON II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GRF254 DİJİTAL İLLÜSTRASYON II 4 4 2 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Adobe Illustrator ve Photoshop programlarında ileri düzey illüstrasyon tekniklerini öğreterek, öğrencilerin hem vektörel hem piksel tabanlı profesyonel illüstrasyonlar üretebilme, karma teknikler kullanabilme ve özgün tarz geliştirebilme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. yapay zeka kullanımını geliştirmeyi amaçlar.
Contents of the Course Unit: Derste her iki programın ileri düzey araçları kullanılarak dijital boyama teknikleri, karakter tasarımı, konsept art ve hikaye illüstrasyonu konuları işlenir. Vektörel ve piksel tabanlı illüstrasyonların birlikte kullanımı, doku oluşturma, dijital kolaj ve manipülasyon teknikleri uygulanır. Öğrenciler seçtikleri bir alanda uzmanlaşarak portfolyo çalışması gerçekleştirir. Yapay zeka kullanarak görsel üretmeyi öğrenmeyi geliştirir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Reklam ve Görsel iletişim sektöründe illüstrasyon ile metinlerin görsel olarak betimlenmesini öğrenir.
Addobe İllustrator ve Photoshop programının etkin şekilde kullanır.
Grup çalışması yapılarak, ekip halinde çalışmayı öğrenir.
Tasarım ürünlerinin proje aşamasından, ürünün planlanması ve üretimine kadar olan süreçlerinin adım adım gerçekleştir.
Yapay zeka ile görsel üretebilir.
Sunum yapma becerisini geliştirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 İleri seviye örnekler inceleme Illustrator ve Photoshop entegrasyonu, dosya formatları, program arası geçişler Anlatım, soru/cevap, Uygulama
2 Fırça örnekleri Photoshop'ta dijital boyama teknikleri, özel fırça oluşturma Anlatım, soru/cevap, Uygulama
3 Doku örnekleri Texture oluşturma ve uygulama, pattern tasarımı Anlatım, soru/cevap, Uygulama
4 Karakter tasarımları İleri seviye karakter tasarım teknikleri, anatomi ve proporsiyon Anlatım, soru/cevap, Uygulama
5 Konsept art örnekleri Concept art teknikleri, hızlı eskiz ve renklendirme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
6 Expresif çizimler İleri seviye stilizasyon teknikleri, karakter expression Anlatım, soru/cevap, Uygulama
7 Mobil oyun karakterleri Oyun karakteri tasarım prensipleri, karakter sheet hazırlama Anlatım, soru/cevap, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Animasyon örnekleri Karakter rigleme ve animasyon için hazırlık Anlatım, soru/cevap, Uygulama
10 Asset örnekleri Oyun asset tasarımı, UI elementleri Anlatım, soru/cevap, Uygulama
11 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Mobil oyun karakter projesi - Konsept ve eskiz yapay zeka kullanarak görsel üretme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
12 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Proje geliştirme - Karakter detaylandırma yapay zeka kullanarak görsel üretme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
13 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Proje geliştirme - Asset ve varyasyonlar yapay zeka kullanarak görsel üretme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
14 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Proje tamamlama ve revize etme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
15 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Proje tamamlama ve sunum dosyası hazırlama Anlatım, soru/cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

"Görsel İletişim ve Grafik Tasarım" - Emre Becer
Grafik Tasarımda Tasarım Fikri: Grafik Tasarım Temelleri - 10, Paul Harris Gavin Ambrose

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
5
2
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
4
3
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
5
4
Job responsibilities and ethical values ​​has information on.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
5
2
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
5
3
Computer supported graphic design programs recognize.
4
4
Design, implementation and recognizes the printing stage.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
3
2
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
3
3
Graphic design creates products and projects.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
4
2
All types of graphic design product design.
4
3
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
3
4
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
4
2
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
3
3
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
4
4
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
3
2
Life-long learning is conscious of the need.
3
3
Develops professional knowledge and skills continuously.
3
4
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
5
2
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
3
3
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
4
4
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values ​​are capable of.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Okuma 0 0 0
Ödev 6 2 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 2 10
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 2 1 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 128
Total Workload of the Course Unit 128
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0