Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
GRF254 | DİJİTAL İLLÜSTRASYON II | 4 | 4 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Adobe Illustrator ve Photoshop programlarında ileri düzey illüstrasyon tekniklerini öğreterek, öğrencilerin hem vektörel hem piksel tabanlı profesyonel illüstrasyonlar üretebilme, karma teknikler kullanabilme ve özgün tarz geliştirebilme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. yapay zeka kullanımını geliştirmeyi amaçlar. |
Contents of the Course Unit: | Derste her iki programın ileri düzey araçları kullanılarak dijital boyama teknikleri, karakter tasarımı, konsept art ve hikaye illüstrasyonu konuları işlenir. Vektörel ve piksel tabanlı illüstrasyonların birlikte kullanımı, doku oluşturma, dijital kolaj ve manipülasyon teknikleri uygulanır. Öğrenciler seçtikleri bir alanda uzmanlaşarak portfolyo çalışması gerçekleştirir. Yapay zeka kullanarak görsel üretmeyi öğrenmeyi geliştirir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Reklam ve Görsel iletişim sektöründe illüstrasyon ile metinlerin görsel olarak betimlenmesini öğrenir. |
Addobe İllustrator ve Photoshop programının etkin şekilde kullanır. |
Grup çalışması yapılarak, ekip halinde çalışmayı öğrenir. |
Tasarım ürünlerinin proje aşamasından, ürünün planlanması ve üretimine kadar olan süreçlerinin adım adım gerçekleştir. |
Yapay zeka ile görsel üretebilir. |
Sunum yapma becerisini geliştirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | İleri seviye örnekler inceleme | Illustrator ve Photoshop entegrasyonu, dosya formatları, program arası geçişler | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
2 | Fırça örnekleri | Photoshop'ta dijital boyama teknikleri, özel fırça oluşturma | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
3 | Doku örnekleri | Texture oluşturma ve uygulama, pattern tasarımı | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
4 | Karakter tasarımları | İleri seviye karakter tasarım teknikleri, anatomi ve proporsiyon | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
5 | Konsept art örnekleri | Concept art teknikleri, hızlı eskiz ve renklendirme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
6 | Expresif çizimler | İleri seviye stilizasyon teknikleri, karakter expression | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
7 | Mobil oyun karakterleri | Oyun karakteri tasarım prensipleri, karakter sheet hazırlama | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Animasyon örnekleri | Karakter rigleme ve animasyon için hazırlık | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
10 | Asset örnekleri | Oyun asset tasarımı, UI elementleri | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
11 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Mobil oyun karakter projesi - Konsept ve eskiz yapay zeka kullanarak görsel üretme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
12 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Proje geliştirme - Karakter detaylandırma yapay zeka kullanarak görsel üretme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
13 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Proje geliştirme - Asset ve varyasyonlar yapay zeka kullanarak görsel üretme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
14 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Proje tamamlama ve revize etme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
15 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Proje tamamlama ve sunum dosyası hazırlama | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
"Görsel İletişim ve Grafik Tasarım" - Emre Becer |
Grafik Tasarımda Tasarım Fikri: Grafik Tasarım Temelleri - 10, Paul Harris Gavin Ambrose |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
4 | |||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
5 | |||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
5 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
5 | |||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
4 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
3 | |||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
3 | |||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
4 | |||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
4 | |||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
3 | |||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
4 | |||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
3 | |||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
4 | |||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
3 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
3 | |||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
3 | |||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
5 | |||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
3 | |||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
4 | |||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 128 |
Total Workload of the Course Unit | 128 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |