TR EN

DİJİTAL İLLÜSTRASYON II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRF254 DİJİTAL İLLÜSTRASYON II 4 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Adobe Illustrator ve Photoshop programlarında ileri düzey illüstrasyon tekniklerini öğreterek, öğrencilerin hem vektörel hem piksel tabanlı profesyonel illüstrasyonlar üretebilme, karma teknikler kullanabilme ve özgün tarz geliştirebilme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. yapay zeka kullanımını geliştirmeyi amaçlar.
İçerik: Derste her iki programın ileri düzey araçları kullanılarak dijital boyama teknikleri, karakter tasarımı, konsept art ve hikaye illüstrasyonu konuları işlenir. Vektörel ve piksel tabanlı illüstrasyonların birlikte kullanımı, doku oluşturma, dijital kolaj ve manipülasyon teknikleri uygulanır. Öğrenciler seçtikleri bir alanda uzmanlaşarak portfolyo çalışması gerçekleştirir. Yapay zeka kullanarak görsel üretmeyi öğrenmeyi geliştirir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam ve Görsel iletişim sektöründe illüstrasyon ile metinlerin görsel olarak betimlenmesini öğrenir.
Addobe İllustrator ve Photoshop programının etkin şekilde kullanır.
Grup çalışması yapılarak, ekip halinde çalışmayı öğrenir.
Tasarım ürünlerinin proje aşamasından, ürünün planlanması ve üretimine kadar olan süreçlerinin adım adım gerçekleştir.
Yapay zeka ile görsel üretebilir.
Sunum yapma becerisini geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İleri seviye örnekler inceleme Illustrator ve Photoshop entegrasyonu, dosya formatları, program arası geçişler Anlatım, soru/cevap, Uygulama
2 Fırça örnekleri Photoshop'ta dijital boyama teknikleri, özel fırça oluşturma Anlatım, soru/cevap, Uygulama
3 Doku örnekleri Texture oluşturma ve uygulama, pattern tasarımı Anlatım, soru/cevap, Uygulama
4 Karakter tasarımları İleri seviye karakter tasarım teknikleri, anatomi ve proporsiyon Anlatım, soru/cevap, Uygulama
5 Konsept art örnekleri Concept art teknikleri, hızlı eskiz ve renklendirme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
6 Expresif çizimler İleri seviye stilizasyon teknikleri, karakter expression Anlatım, soru/cevap, Uygulama
7 Mobil oyun karakterleri Oyun karakteri tasarım prensipleri, karakter sheet hazırlama Anlatım, soru/cevap, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Animasyon örnekleri Karakter rigleme ve animasyon için hazırlık Anlatım, soru/cevap, Uygulama
10 Asset örnekleri Oyun asset tasarımı, UI elementleri Anlatım, soru/cevap, Uygulama
11 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Mobil oyun karakter projesi - Konsept ve eskiz yapay zeka kullanarak görsel üretme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
12 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Proje geliştirme - Karakter detaylandırma yapay zeka kullanarak görsel üretme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
13 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Proje geliştirme - Asset ve varyasyonlar yapay zeka kullanarak görsel üretme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
14 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Proje tamamlama ve revize etme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
15 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Proje tamamlama ve sunum dosyası hazırlama Anlatım, soru/cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

"Görsel İletişim ve Grafik Tasarım" - Emre Becer
Grafik Tasarımda Tasarım Fikri: Grafik Tasarım Temelleri - 10, Paul Harris Gavin Ambrose

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
5
2
Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
4
3
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
5
4
Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
5
2
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
5
3
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
4
4
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
3
2
Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
3
3
Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
4
2
Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
4
3
Grafik tasarımın baskıya hazırlık sürecinden başlayarak baskı sonrasına kadar tüm aşamaları gerçekleştirir.
3
4
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
4
2
Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
3
3
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
4
4
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
3
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
3
3
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
3
4
Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
5
2
Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
3
3
Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.
4
4
Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Okuma 0 0 0
Ödev 6 2 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 2 10
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 2 1 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0