Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRF254 | DİJİTAL İLLÜSTRASYON II | 4 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Adobe Illustrator ve Photoshop programlarında ileri düzey illüstrasyon tekniklerini öğreterek, öğrencilerin hem vektörel hem piksel tabanlı profesyonel illüstrasyonlar üretebilme, karma teknikler kullanabilme ve özgün tarz geliştirebilme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. yapay zeka kullanımını geliştirmeyi amaçlar. |
İçerik: | Derste her iki programın ileri düzey araçları kullanılarak dijital boyama teknikleri, karakter tasarımı, konsept art ve hikaye illüstrasyonu konuları işlenir. Vektörel ve piksel tabanlı illüstrasyonların birlikte kullanımı, doku oluşturma, dijital kolaj ve manipülasyon teknikleri uygulanır. Öğrenciler seçtikleri bir alanda uzmanlaşarak portfolyo çalışması gerçekleştirir. Yapay zeka kullanarak görsel üretmeyi öğrenmeyi geliştirir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklam ve Görsel iletişim sektöründe illüstrasyon ile metinlerin görsel olarak betimlenmesini öğrenir. |
Addobe İllustrator ve Photoshop programının etkin şekilde kullanır. |
Grup çalışması yapılarak, ekip halinde çalışmayı öğrenir. |
Tasarım ürünlerinin proje aşamasından, ürünün planlanması ve üretimine kadar olan süreçlerinin adım adım gerçekleştir. |
Yapay zeka ile görsel üretebilir. |
Sunum yapma becerisini geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İleri seviye örnekler inceleme | Illustrator ve Photoshop entegrasyonu, dosya formatları, program arası geçişler | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
2 | Fırça örnekleri | Photoshop'ta dijital boyama teknikleri, özel fırça oluşturma | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
3 | Doku örnekleri | Texture oluşturma ve uygulama, pattern tasarımı | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
4 | Karakter tasarımları | İleri seviye karakter tasarım teknikleri, anatomi ve proporsiyon | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
5 | Konsept art örnekleri | Concept art teknikleri, hızlı eskiz ve renklendirme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
6 | Expresif çizimler | İleri seviye stilizasyon teknikleri, karakter expression | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
7 | Mobil oyun karakterleri | Oyun karakteri tasarım prensipleri, karakter sheet hazırlama | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Animasyon örnekleri | Karakter rigleme ve animasyon için hazırlık | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
10 | Asset örnekleri | Oyun asset tasarımı, UI elementleri | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
11 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Mobil oyun karakter projesi - Konsept ve eskiz yapay zeka kullanarak görsel üretme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
12 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Proje geliştirme - Karakter detaylandırma yapay zeka kullanarak görsel üretme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
13 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Proje geliştirme - Asset ve varyasyonlar yapay zeka kullanarak görsel üretme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
14 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Proje tamamlama ve revize etme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
15 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Proje tamamlama ve sunum dosyası hazırlama | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
"Görsel İletişim ve Grafik Tasarım" - Emre Becer |
Grafik Tasarımda Tasarım Fikri: Grafik Tasarım Temelleri - 10, Paul Harris Gavin Ambrose |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
5 | |||||
2 |
Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
|
5 | |||||
4 |
Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
|
5 | |||||
2 |
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
5 | |||||
3 |
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
|
4 | |||||
4 |
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
|
3 | |||||
3 |
Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
|
4 | |||||
2 |
Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarımın baskıya hazırlık sürecinden başlayarak baskı sonrasına kadar tüm aşamaları gerçekleştirir.
|
3 | |||||
4 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
|
4 | |||||
2 |
Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
|
3 | |||||
3 |
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
4 |
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
3 | |||||
3 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
3 | |||||
4 |
Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
3 |
Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.
|
4 | |||||
4 |
Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |