Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
GTP201 | VISUAL DESIGN BASICS | 3 | 4 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. SELDA BALCAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrenim süresince edinilen bilgi ve becerileri uygulayarak profesyonel olarak reklam kampanyası, takvim, afiş, ambalaj tasarımı gibi her türlü grafik tasarım ürünlerini projelendirme bilgi ve becerisi kazandırır. |
Contents of the Course Unit: | Belirlenen konular doğrultusunda afiş, basılı reklam kampanyaları, p.o.p. malzemeleri, ambalaj tasarımları, gazete tasarımları örnek analizi yapmak, tasarlamak ve sunuma hazır hale getirmek. Verien örnek şablon vasıtasıyla sunumu yapmak konularını kapsar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Verilen proje sayesinde tüm grafik ürülerin tasarım ve uygulama yetisini sağlar. |
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlayabilir. |
Grafik ürünlerin tasarımı ve uygulanabilirliğini doğru zaman planlaması dahilinde yapabilme yetisini kazandırır. |
Geçmişle gelecek arasında köprü kurabilme yetisini sağlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Toplam öğrenci sayısını eşit sayıda gruplara ayırmak.Kurumsal kimlik çalışması hakkında bilgi vermek.Örneklemeleri projeksiyon desteği ile anlatım. | Proje Çalışması |
2 | AR - GE çalışması | Kurumsal kimliği hazırlanacak olan kurum, kuruluş veya ürün tespit önerileri sonunda karar verilmesi. AR - GE çalışmasına başlanması. | Proje Çalışması |
3 | AR - GE çalışması | AR - GE çalışmalarının sonucunda toplanan materyallerin değerlendirilmesi. | Proje Çalışması |
4 | Uygulamalar - Yazılı Görsel Kaynaklar | AR - GE çalışmalarının sonucunda toplanan materyallerin değerlendirilmesi, Handmade Logotype eskiz çalışmaları. | Proje Çalışması |
5 | Uygulamalar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında Logotype çalışması eskiz çalışmaları ve değerlendirme. | Proje Çalışması |
6 | Uygulamalar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında Logotype çalışması eskiz çalışmaları ve değerlendirme, Logotype tespiti.Kurumsal Kimlikteki uygulama çalışmaları. | Proje Çalışması |
7 | Uygulamalar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında Kurumsal Kimlikte kullanılacak grafik ürünlere uygulama taslak çalışmaları ve değerlendirmeler. | Proje Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulamalar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında Kurumsal Kimlikte kullanılacak grafik ürünlere uygulama taslak çalışmaları ve değerlendirmeler.Hazırlanan şablona uygulamalar ve proje sunum hazırlığı. | Proje Çalışması |
10 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Kurumsal kimliği hazırlanmış olan kurum, kuruluş veya ürünün tanıtım kampanyası hazırlığının yapılması.Tanıtım kampanyasında kullanılacak grafik ürünlerin tespiti.Örneklemeleri projeksiyon desteği ile anlatım. | Proje Çalışması |
11 | AR - GE çalışması | Tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması. | Proje Çalışması |
12 | AR - GE çalışması | Tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması. Handmade eskiz çalışmaları. | Proje Çalışması |
13 | Uygulamalar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması. | Proje Çalışması |
14 | Uygulamalar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması. | Proje Çalışması |
15 | Uygulamalar | Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması. | Proje Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Proje konusu ile ilgili kurum, kuruluş veya ürünün bağlı olduğu firmalardan birebir görüşmeler sonucunda toplanmış grafik materyaller ve web ortamında toplananlar.( AR - GE sonunda elde edilen veriler ) |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
4 | |||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
5 | |||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
4 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
5 | |||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
5 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
4 | |||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
5 | |||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
5 | |||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
4 | |||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
5 | |||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
5 | |||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
5 | |||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
5 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
5 | |||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
4 | |||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
5 | |||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
4 | |||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
4 | |||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 28 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 1 | 48 | 48 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 21 | 0 | 158 |
Total Workload of the Course Unit | 158 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |