Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HTP212 | PUBLIC RELATIONS IMPLEMENTATIONS | 4 | 2 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bir halkla ilişkiler kampanyası oluşturulurken fikir geliştirme, araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarının kavranmasını amaçlar. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; halkla ilişkiler kampanya aşamaları, kampanya dosyası ve materyal hazırlama, uygulama, değerlendirme aşamaları ve ölçme konularını kapsar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Halkla İlişkiler kampanya süreçlerini listeler. |
Halkla ilişkiler kampanya uygulama süreciyle ilgili bilgilerle bir kampanya tasarlar ve uygular. |
Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini açıklar. |
Halkla ilişkiler kampanyalarıyla ilgili örnekleri inceler. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kampanya Dosyasını Oluşturma | Tanışma, ders akışı ve beklentiler konusunda öğrencileri bilgilendirmek | Soru Cevap |
2 | Kampanya Dosyasına Hazırlanma | Halkla İlişkiler Kampanya Aşamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kampanya Dosyasına Hazırlanma | Halkla İlişkiler Kampanya Aşamaları, Dosya ve Materyal Hazırlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kampanya Dosyasına Hazırlanma | Halkla İlişkiler Kampanya Aşamaları, Dosya ve Materyal Hazırlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kampanya Dosyasına Hazırlanma | Halkla İlişkiler Kampanya Aşamaları, Dosya ve Materyal Hazırlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kampanya Dosyasına Hazırlanma | Halkla İlişkiler Kampanya Aşamaları, Dosya ve Materyal Hazırlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kampanya Dosyasına Hazırlanma | Halkla İlişkiler Kampanya Aşamaları, Dosya ve Materyal Hazırlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kampanya Dosyasına Hazırlanma | Halkla İlişkiler Kampanyalarının Uygulanışı ve Değerlendirmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Değelendirme Yöntemi |
10 | Kampanya Dosyasına Hazırlanma | Halkla İlişkiler Kampanyalarının Uygulanışı ve Değerlendirmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Değelendirme Yöntemi |
11 | Kampanya Dosyasına Hazırlanma | Halkla İlişkiler Kampanyalarının Uygulanışı ve Değerlendirmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Değelendirme Yöntemi |
12 | Kampanya Dosyasına Hazırlanma | Halkla İlişkiler Kampanyalarının Uygulanışı ve Değerlendirmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Değelendirme Yöntemi |
13 | Kampanya Dosyasına Hazırlanma | Halkla İlişkiler Kampanyalarının Uygulanışı ve Değerlendirmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Değelendirme Yöntemi |
14 | Kampanya Dosyasına Hazırlanma | Halkla İlişkiler Kampanyalarının Uygulanışı ve Değerlendirmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Değelendirme Yöntemi |
15 | Kampanya Dosyasına Hazırlanma | Halkla İlişkiler Kampanyalarının Uygulanışı ve Değerlendirmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Değelendirme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Peltekoğlu, Balta, F. (2009). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları. |
Aydede, C. (2003). Halkla İlişkiler Kampanyaları, İstanbul: MediaCat. |
Ahmet Yatkın, A., Yatkın, Ü.N. (2010). Halkla İlişkiler ve İletişim, Ankara: Nobel Yayınları. |
Xavier, R. (2008). Public Relations Campaigns, Oxford University Press Australia & New Zealand. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communication Science explains the basic concepts of public relations and associate them with the theoretical foundation of Communication Sciences.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyloj and statistical issues related to their branches as they have in the theoretical and practical information solutions for public relations use.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes the social requirements and in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
|
2 | |||||
2 |
A specific conceptual model using the methods of modern public relations knows.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Existing applications in the field of Public Relations analyze, evaluate and develop applications for their development.
|
5 | |||||
2 |
PR issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
|
5 | |||||
3 |
PR modern techniques and tools necessary for the application selects and uses effective.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
|
5 | |||||
2 |
May carry out work effectively as an individual.
|
4 | |||||
3 |
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
|
0 | |||||
2 |
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
|
1 | |||||
3 |
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contact management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
|
5 | |||||
2 |
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
|
1 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 25 | 25 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 1 | 24 | 24 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 24 | 24 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 131 |
Total Workload of the Course Unit | 131 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |