TR EN

HERKES İÇİN SPOR PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYP157 HERKES İÇİN SPOR 1 2 2 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi ALİ ÖZARBOY
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, herkes için spor felsefesine dayanarak; farklı özelliklerdeki bireylere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütme ve bu ihtiyaçları dikkate alarak uygun egzersiz planı hazırlama becerileri kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; herkes için sporun tanımı, yararı, yaygınlaşması, dünyada ve türkiye’deki herkes için spor anlayışı, sağlık için spor, rekreasyon için spor, çocuklar, gençler, kadınlar, yaşlılar, aileler ve engelliler için spor, insan yaşamının farklı gelişim evrelerine dönük sporsal etkinliğin seçimi ve programlanması, outdoor sporları ve yanı sıra yerel yönetimlerde spor ile herkes için spor federasyonunun temel görevi, işleyişi, örgütleyici ve düzenleyici rolü konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Herkes için spor anlayışı ile ilgili ilkeleri açıklar.
Spor ve egzersiz aktivitelerinin, yaşam kalitesi üzerine etkilerini açıklar.
Çocuk ve gençlere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütür.
Yaşlılar ve hamilelere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütür.
Özel gereksinimli bireylere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütür.
Farklı özelliklerdeki bireylere yönelik hazırlanan egzersiz programlarını inceler (examine) ve içeriğin bu farklılıklara özgü uygunluğunu değerlendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Herkes İçin Sporun tarihçesi ve gelişim süreci Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Sağlıklı yaşam ve spor Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Fiziksel uygunluk (Fitness) ve Fiziksel uygunluk unsurları Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
4 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Farklı sağlık problemleri ve spor ilişkisi Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Sağlıklı yaşam için spor ve egzersiz planlamasının esasları, uygulamaları, sunum ve tanıtıcı çalışmalar Anlatım, soru cevap, tartışma, örnek olay yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Temel beslenme, enerji sistemleri ve enerji metabolizmalarının temel ilkeleri Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
7 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Solunum, gevşeme ve dinlenmenin esasları ve teknikleri Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Çocuklar ve gençlerde spor ve egzersiz programları Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
10 Konu ile ilgili makale okuma Kadın ve Spor (hamilelik, doğum sonrası ve gelişimsel değişim süreçleri egzersizleri) Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
11 Literatür tarama ve sunum hazırlama Erkekler İçin spor ve egzersiz; öğrenci sunumları Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
12 Literatür tarama ve sunum hazırlama İleri yetişkinlik sürecinde spor ve egzersiz; öğrenci sunumları Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
13 Literatür tarama ve sunum hazırlama Farklı gelişenler ve engelliler için spor; öğrenci sunumları Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
14 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Özel sağlık sorunlarında yapılacak egzersizler Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
15 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Outdoor sporlarını tanıma ve Türkiye’deki outdoor alanları Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Erol, U., ve Baysaling, Ö. (2005). Herkes İçin Spor. İlpress Basım Yayım, İstanbul.
Shedlin, H. ve Lieberman, L. (2011). Sports for Everyone: A Handbook for Starting Sports Camps for Children with Visual Impairments. Perkins School for the Blind, US.
Cankur, Ş., ve Kanbir, O. (2010). Spor Anatomisi. Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
Delavier, F. (2008). Antrenman Anatomisi. İlpress Basım Yayım, İstanbul.
Üzel, M. (2018). Her Yönüyle Fitness ve Sağlıklı Yaşam. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
2
2
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
1
3
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
2
4
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
2

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
1

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
3
2
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
1

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
2
2
To take initiative in Professional practise.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
3
2
To believe in professional development and use it in implementations.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
3
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess sports management process and use it.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 3 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 10 20
Ara Sınav 2 10 20
Ara Sınav Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 151
Total Workload of the Course Unit 151
Workload (h) / 25.5 5,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0