Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYP157 | HERKES İÇİN SPOR | 1 | 2 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ALİ ÖZARBOY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, herkes için spor felsefesine dayanarak; farklı özelliklerdeki bireylere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütme ve bu ihtiyaçları dikkate alarak uygun egzersiz planı hazırlama becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; herkes için sporun tanımı, yararı, yaygınlaşması, dünyada ve türkiye’deki herkes için spor anlayışı, sağlık için spor, rekreasyon için spor, çocuklar, gençler, kadınlar, yaşlılar, aileler ve engelliler için spor, insan yaşamının farklı gelişim evrelerine dönük sporsal etkinliğin seçimi ve programlanması, outdoor sporları ve yanı sıra yerel yönetimlerde spor ile herkes için spor federasyonunun temel görevi, işleyişi, örgütleyici ve düzenleyici rolü konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Herkes için spor anlayışı ile ilgili ilkeleri açıklar. |
Spor ve egzersiz aktivitelerinin, yaşam kalitesi üzerine etkilerini açıklar. |
Çocuk ve gençlere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütür. |
Yaşlılar ve hamilelere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütür. |
Özel gereksinimli bireylere yönelik planlanan sportif faaliyetleri yürütür. |
Farklı özelliklerdeki bireylere yönelik hazırlanan egzersiz programlarını inceler (examine) ve içeriğin bu farklılıklara özgü uygunluğunu değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Herkes İçin Sporun tarihçesi ve gelişim süreci | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Sağlıklı yaşam ve spor | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Fiziksel uygunluk (Fitness) ve Fiziksel uygunluk unsurları | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Farklı sağlık problemleri ve spor ilişkisi | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
5 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Sağlıklı yaşam için spor ve egzersiz planlamasının esasları, uygulamaları, sunum ve tanıtıcı çalışmalar | Anlatım, soru cevap, tartışma, örnek olay yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Temel beslenme, enerji sistemleri ve enerji metabolizmalarının temel ilkeleri | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Solunum, gevşeme ve dinlenmenin esasları ve teknikleri | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Çocuklar ve gençlerde spor ve egzersiz programları | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
10 | Konu ile ilgili makale okuma | Kadın ve Spor (hamilelik, doğum sonrası ve gelişimsel değişim süreçleri egzersizleri) | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
11 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Erkekler İçin spor ve egzersiz; öğrenci sunumları | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
12 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | İleri yetişkinlik sürecinde spor ve egzersiz; öğrenci sunumları | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
13 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Farklı gelişenler ve engelliler için spor; öğrenci sunumları | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
14 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Özel sağlık sorunlarında yapılacak egzersizler | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
15 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Outdoor sporlarını tanıma ve Türkiye’deki outdoor alanları | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Erol, U., ve Baysaling, Ö. (2005). Herkes İçin Spor. İlpress Basım Yayım, İstanbul. |
Shedlin, H. ve Lieberman, L. (2011). Sports for Everyone: A Handbook for Starting Sports Camps for Children with Visual Impairments. Perkins School for the Blind, US. |
Cankur, Ş., ve Kanbir, O. (2010). Spor Anatomisi. Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa. |
Delavier, F. (2008). Antrenman Anatomisi. İlpress Basım Yayım, İstanbul. |
Üzel, M. (2018). Her Yönüyle Fitness ve Sağlıklı Yaşam. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
2 | |||||
2 |
Spor yönetimi mevzuatını açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
|
1 | |||||
3 |
Spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ile ilgili birikim edinir ve bunları organizasyonlarda kullanır.
|
2 | |||||
4 |
Yönetim ve spor yönetiminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen kararlar alır.
|
3 | |||||
2 |
spor ve sporla ilgili organizasyonların belli bir alanında uzmanlaşır ve uygulama yapar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.
|
2 | |||||
2 |
Mesleki uygulamalarda inisiyatif alır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılı ve sözlü sunum yapar, mesleki ve bireysel iletişim becerilerini kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Spor bilgisi, kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması becerisine sahip olur.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu kullanır.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |