Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SYP251 | SPOR YÖNETİMİNDE LİDERLİK | 3 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. ŞAHZADE ARSLAN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, liderlik kavramına ilişkin güncel teorileri ve kavramı çerçeveleyen psiko-sosyo-kültürel içeriklerin ilişkisini açıklayabilecek, liderlik becerilerine ilişkin edindiği temel bilgileri spor alanındaki uygulamalarda kullanabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; liderliği tanımı, tarihi, temel bileşenleri, liderlik yetenek, rol ve özellikleri, liderlik davranışının felsefi açıdan incelenmesi, liderlik psikolojisi, spor bilimleri ve yönetiminde liderliğin değerlendirilmesi, klasik ve modern liderlik yaklaşımları, liderliğe spor yönelimli etkileşimsel yaklaşımlar, koçluk, mentorluk, antrenörlük ve liderlik, liderliğin geliştirilmesi ve spor yoluyla liderlik gelişimi konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Liderliğe ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Yönetim bilimi içinde, liderlik özelliğinin önemini açıklar. |
Liderliğin tarihsel gelişim sürecini özetler. |
Liderlik sürecini çerçeveleyen, psiko-sosyo-kültürel içerikleri inceler ve bu içeriklerin birbirleri ile ilişkisini ve bütünselliğini açıklar. |
Liderlik becerilerine ilişkin edindiği temel bilgileri spor alanındaki uygulamalarda kullanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Liderliğin tanımı, tarihi, temel bileşenleri, yöneticilik ve girişimcilik kavramları ile benzerlik ve farklılıklarının incelenmesi | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Liderlik yetenek, rol ve özellikleri, Liderlik davranışının felsefi açıdan incelenmesi | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Liderlik psikolojisi | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması |
4 | Konu ile ilgili makale özeti çıkarma | Spor bilimleri ve yönetimi açısından liderliğin değerlendirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
5 | Konu ile ilgili makale özeti çıkarma | Klasik Liderlik Yaklaşımları: Özellikler Yaklaşımı | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması |
6 | Konu ile ilgili makale özeti çıkarma | Klasik Liderlik Yaklaşımları: Davranışsal Yaklaşım | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma | Klasik Liderlik Yaklaşımları: Durumsallık Yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili makale okuma | Pozitif Psikoloji ve Yeni Liderlik Eğilimleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
10 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Modern Liderlik Yaklaşımları: Lider Üye Değişim Teorisi, Karizmatik Liderlik; öğrenci sunumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
11 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Modern Liderlik Yaklaşımları: Dönüştürücü Liderlik, Stratejik Liderlik; öğrenci sunumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
12 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Modern Liderlik Yaklaşımları: Hizmetkar Liderlik, Hizmet Liderliği, Otantik Liderlik; öğrenci sunumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
13 | Literatür tarama | Liderliğe Spor Yönelimli Etkileşimsel Yaklaşımlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
14 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Koçluk, Mentorluk, Antrenörlük ve Liderlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması |
15 | Literatür tarama ve video izleme | Liderliğin Geliştirilmesi ve Spor Yoluyla Liderlik Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışmas |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Saylı, H. ve Baytok, A. (2014). Örgütlerde Liderlik Teori -Uygulama ve Yeni Perspektifler. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Türksoy, A. (2010). Futbolda Liderlik ve Antrenörlük. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Donuk, B. (2007). Liderlik ve Spor. Ötüken Neşriyat, İstanbul |
Çalışkan, G. ve Göral, M. (2015). Antrenörün Liderliği. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Scott, D. (2014). Contemporary Leadership in Sport Organizations. Human Kinetics, Canada. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
3 | |||||
2 |
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
|
4 | |||||
3 |
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
|
4 | |||||
4 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
3 | |||||
2 |
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
|
4 | |||||
2 |
To take initiative in Professional practise.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
|
4 | |||||
2 |
To believe in professional development and use it in implementations.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
|
4 | |||||
2 |
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess sports management process and use it.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 127 |
Total Workload of the Course Unit | 127 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |