TR EN

SPOR YÖNETİMİNDE LİDERLİK PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYP251 SPOR YÖNETİMİNDE LİDERLİK 3 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. ŞAHZADE ARSLAN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, liderlik kavramına ilişkin güncel teorileri ve kavramı çerçeveleyen psiko-sosyo-kültürel içeriklerin ilişkisini açıklayabilecek, liderlik becerilerine ilişkin edindiği temel bilgileri spor alanındaki uygulamalarda kullanabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; liderliği tanımı, tarihi, temel bileşenleri, liderlik yetenek, rol ve özellikleri, liderlik davranışının felsefi açıdan incelenmesi, liderlik psikolojisi, spor bilimleri ve yönetiminde liderliğin değerlendirilmesi, klasik ve modern liderlik yaklaşımları, liderliğe spor yönelimli etkileşimsel yaklaşımlar, koçluk, mentorluk, antrenörlük ve liderlik, liderliğin geliştirilmesi ve spor yoluyla liderlik gelişimi konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Liderliğe ilişkin temel kavramları tanımlar.
Yönetim bilimi içinde, liderlik özelliğinin önemini açıklar.
Liderliğin tarihsel gelişim sürecini özetler.
Liderlik sürecini çerçeveleyen, psiko-sosyo-kültürel içerikleri inceler ve bu içeriklerin birbirleri ile ilişkisini ve bütünselliğini açıklar.
Liderlik becerilerine ilişkin edindiği temel bilgileri spor alanındaki uygulamalarda kullanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Liderliğin tanımı, tarihi, temel bileşenleri, yöneticilik ve girişimcilik kavramları ile benzerlik ve farklılıklarının incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Liderlik yetenek, rol ve özellikleri, Liderlik davranışının felsefi açıdan incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Liderlik psikolojisi Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması
4 Konu ile ilgili makale özeti çıkarma Spor bilimleri ve yönetimi açısından liderliğin değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
5 Konu ile ilgili makale özeti çıkarma Klasik Liderlik Yaklaşımları: Özellikler Yaklaşımı Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması
6 Konu ile ilgili makale özeti çıkarma Klasik Liderlik Yaklaşımları: Davranışsal Yaklaşım Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
7 Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma Klasik Liderlik Yaklaşımları: Durumsallık Yaklaşımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili makale okuma Pozitif Psikoloji ve Yeni Liderlik Eğilimleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
10 Literatür tarama ve sunum hazırlama Modern Liderlik Yaklaşımları: Lider Üye Değişim Teorisi, Karizmatik Liderlik; öğrenci sunumları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
11 Literatür tarama ve sunum hazırlama Modern Liderlik Yaklaşımları: Dönüştürücü Liderlik, Stratejik Liderlik; öğrenci sunumları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
12 Literatür tarama ve sunum hazırlama Modern Liderlik Yaklaşımları: Hizmetkar Liderlik, Hizmet Liderliği, Otantik Liderlik; öğrenci sunumları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
13 Literatür tarama Liderliğe Spor Yönelimli Etkileşimsel Yaklaşımlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
14 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Koçluk, Mentorluk, Antrenörlük ve Liderlik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
15 Literatür tarama ve video izleme Liderliğin Geliştirilmesi ve Spor Yoluyla Liderlik Gelişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışmas
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Saylı, H. ve Baytok, A. (2014). Örgütlerde Liderlik Teori -Uygulama ve Yeni Perspektifler. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Türksoy, A. (2010). Futbolda Liderlik ve Antrenörlük. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Donuk, B. (2007). Liderlik ve Spor. Ötüken Neşriyat, İstanbul
Çalışkan, G. ve Göral, M. (2015). Antrenörün Liderliği. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Scott, D. (2014). Contemporary Leadership in Sport Organizations. Human Kinetics, Canada.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
3
2
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
4
3
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
4
4
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
3
2
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
4
2
To take initiative in Professional practise.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
4
2
To believe in professional development and use it in implementations.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
4
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess sports management process and use it.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 3 42
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 127
Total Workload of the Course Unit 127
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0