TR EN

SPORDA SUNUM TEKNİKLERİ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYP253 SPORDA SUNUM TEKNİKLERİ 3 2 2 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. HALİS EGEMEN MERDAN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, sunum yöntem ve tekniklerine uygun olarak yazılı ve görsel sunum dosyası hazırlama ve sunma becerisi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; sunum türleri, sunum planlama, sunum hazırlama, sunum yapma ve sunum değerlendirme konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Sunum içeriğini uygun bir akış içinde listeler.
Sporda sunum teknikleri ile ilgili kavramları açıklar.
Sunum sırasında göz temasını, sesini, beden dilini ve mimiklerini etkin kullanır.
Sunum yapacağı konu hakkında bilgi toplarken bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Sunum sırasında ihtiyaç duyacağı yardımcı araçları belirler ve uygun şekilde kullanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Sunum ile ilgili tanım ve kavramlar. Sunum türleri. Etkili bir sunumun önemi ve özellikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 Literatür tarama, sunum görsellerini inceleme SUNUM PLANLAMA: Sunumun amacı ve içeriğinin belirlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili literatür taraması SUNUM HAZIRLAMA: Bilgi ve veri toplama, Bilgi/verilerin düzenlenmesi, Bilgi ve verileri metne çevirme Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Kompozisyon yazma SUNUM HAZIRLAMA: Kullanılacak görsel destek araçlarını belirleme, yazılı sunum metnini konuşmaya çevirme, sunumu prova etme Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Ms-office programı MS-Office Powerpoint ile sunum hazırlama Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Ses kaydı egzersizleri SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Sözlü iletişim (ses tonu ve konuşma hızının doğru kullanımı). Diksiyon ve artükülasyon egzersizleri Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Sözsüz iletişim (beden dili ve göz temasının doğru kullanımı). Sherborne gelişimsel hareket eğitimi uygulaması Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem Sunumda oturma düzeni, teknik ve görsel donanımların hazırlanması, uygun kıyafet seçimi ve örnek sunumların incelenmesi Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
10 Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Dinleme, soru sorma / sorulara cevap verme, özetleme, geri bildirim. Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
11 Değerlendirme ile ilgili örnek form hazırlama SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- değerlendirme, değerlendirme formlarının içeriği/tanıtılması/hazırlanışı, sunumun değerlendirilmesi Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
13 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
14 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
15 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Temel Eğinli A., Gürüz D. (2010). Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, İstanbul
Morgan N. (2007). Etkin Sunumlar, Optimist Yayın Dağıtım, İstanbul
Bradbury A. (2006). Başarılı Sunum Teknikleri, Kaizen Yayınlar, İstanbul

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
2
2
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
3
3
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
4
4
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
2
2
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
4
2
To take initiative in Professional practise.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
4
2
To believe in professional development and use it in implementations.
2

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
2
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To possess sports management process and use it.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 4 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 10 20
Ara Sınav 1 10 10
Ara Sınav Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 126
Total Workload of the Course Unit 126
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0