Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TAP254 | ÜÇ BOYUTLU ANİMASYON II | 4 | 4 | 2 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | 3 boyutlu tasarım programlarında ileri düzeyde animasyon yapımının öğretilmesini amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Autodesk Maya veya Blender programında Karakter animasyonu ve çizgi film yapım aşamalarının incelenmesi.İskelet sistemi giydirilmiş bir karakterin incelenmesi.Birden fazla obje ile etkileşimli animasyonAğırlık kaldırma animasyonu.Kutu taşıma animasyonu.Halter kaldırma animasyonu.Animasyon projesi için kamera kadraj anlatımı. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Animasyon yapım sürecini öğrenir |
3 boyutlu Karakter animasyonunu kavrar |
Animasyon programlarından en az birine hakim olur |
Animasyon stüdyolarının çalışma disiplinini kazanır |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Referans Görsellerin incelenmesi | Vücut mekaniği animasyonuna giriş | Uygulamalı anlatım |
2 | Referans videoların incelenmesi | Birden fazla obje ile etkileşimli animasyon | Uygulamalı anlatım |
3 | Referans videoların incelenmesi | Ağırlık kaldırma animasyonu | Uygulamalı anlatım |
4 | Referans videoların incelenmesi | Kutu taşıma animasyonu | Uygulamalı anlatım |
5 | Referans videoların incelenmesi | Halter kaldırma animasyonu | Uygulamalı anlatım |
6 | Referans videoların incelenmesi | Birden fazla karakterden oluşan temel yapıda animasyon sahnesinin oluşturulması. | Uygulamalı anlatım |
7 | Kamera ve kadraj araştırması | Animasyon projesi için kamera kadraj anlatımı | Uygulamalı anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kamera ve kadraj araştırması | kamera açılarının belirlenmesi ve projeye başlangıç | Uygulamalı anlatım |
10 | Referans videoların incelenmesi | Animasyon projesinde yapılacak olan animasyonların layout (taslak) sahnelerinin oluşturulması | Uygulamalı anlatım |
11 | Referans videoların incelenmesi | Proje üzerinde çalışılması | Uygulamalı anlatım |
12 | Referans videoların incelenmesi | Proje üzerinde çalışılması | Uygulamalı anlatım |
13 | Referans videoların incelenmesi | Proje üzerinde çalışılması | Uygulamalı anlatım |
14 | Referans videoların incelenmesi | Proje üzerinde çalışılması | Uygulamalı anlatım |
15 | Render işlemlerinin incelenmesi | Projenin finalize edilmesi ve sahnelerin render edilmesi ve video türüne dönüştürülmesi | Uygulamalı anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
|
||||||
2 |
Creates the visual language of animation and design.
|
||||||
3 |
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
|
||||||
4 |
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
|
||||||
2 |
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
|
||||||
3 |
Computer supported design and animation programs recognize.
|
||||||
4 |
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
|
||||||
5 |
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Supports individuality of creativity in design and animation work.
|
||||||
2 |
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
|
||||||
3 |
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
|
||||||
4 |
Creates the visual language of design.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All types of design and animation project design.
|
||||||
2 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
||||||
3 |
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
|
||||||
2 |
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
|
||||||
2 |
Societal values determine the relationship of design and artistic direction.
|
||||||
3 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Total Workload of the Course Unit | 0 | ||
Workload (h) / 25.5 | 0 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 0,0 |