Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TAP105 | TECHNICAL DRAWING | 1 | 4 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. BİLGE ARTUÇ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Teknik Resim çizimlerini hazırlama ve okuma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Teknik resim terminolojisi, resim araç-gereçleri, perspektif resimler, temel ve yardımcı görünüşler, ölçülendirme, kesit alma, resim okuma, serbest elle çizim, bilgisayarla çizim komutlarının tanıtılması. Geometrik nesne çizimleri, İzdüşüm Prensipleri ve Görünüşler, 3 Görünüşler- Uygulama+Ödev, Ölçülendirmede Genel İlkeler, Kesit Görünüşler ve Tarama çizgileri, Bağlama Elemanlarının Çizimi-Uygulama+Ödev, Toleranslar ve montaj resmi, Bilgisayar Destekli Animetik resme giriş, 2 Boyutlu Çizim komutları, 2 Boyutlu Düzenleme Komutları-Uygulama+Ödev. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Serbest elle Teknik Resim çizebilmek |
Teknik Resimleri ölçülendirebilmek |
Geometrik nesnelerin boyutlandırabilme. |
Perspektif açılarını öğrenme |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders notları, Çizim malzemeleri | Teknik Resmin Tanımı, Standartlar, Teknik yazı, Çizgi Tipleri, Çizim Araç ve Gereçleri. | Uygulama |
2 | Ders notları, Çizim malzemeleri | Geometrik nesne çizimleri | Uygulama |
3 | Ders notları, Çizim malzemeleri | İzdüşüm Prensipleri ve Görünüşler | Uygulama |
4 | Ders notları, Çizim malzemeleri | 3 Görünüşler- Uygulama+Ödev | Uygulama |
5 | Ders notları, Çizim malzemeleri | Ölçülendirmede Genel İlkeler | Uygulama |
6 | Ders notları, Çizim malzemeleri | Kesit Görünüşler ve Tarama çizgileri | Uygulama |
7 | Ders notları, Çizim malzemeleri | Kesit Görünüşler-Uygulama+Ödev | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders notları, Çizim malzemeleri | Perspektifler - Uygulama+Ödev | Uygulama |
10 | Ders notları, Çizim malzemeleri | Perspektifler - Uygulama+Ödev | Uygulama |
11 | Ders notları, Çizim malzemeleri | Bağlama Elemanlarının Çizimi-Uygulama+Ödev | Uygulama |
12 | Ders notları, Çizim malzemeleri | Toleranslar | Uygulama |
13 | Ders notları, Çizim malzemeleri | Montaj Resmi-Uygulama | Uygulama |
14 | Ders notları, Çizim malzemeleri | Bilgisayar Destekli Animetik resme giriş, 2 Boyutlu Çizim komutları | Uygulama |
15 | Ders notları, Çizim malzemeleri | 2 Boyutlu Düzenleme Komutları-Uygulama+Ödev | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
|
5 | |||||
2 |
Creates the visual language of animation and design.
|
5 | |||||
3 |
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
|
4 | |||||
4 |
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
|
4 | |||||
3 |
Computer supported design and animation programs recognize.
|
3 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
|
5 | |||||
5 |
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Supports individuality of creativity in design and animation work.
|
4 | |||||
2 |
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
|
4 | |||||
3 |
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
|
2 | |||||
4 |
Creates the visual language of design.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All types of design and animation project design.
|
5 | |||||
2 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
4 | |||||
3 |
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
|
4 | |||||
2 |
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
|
4 | |||||
2 |
Societal values determine the relationship of design and artistic direction.
|
5 | |||||
3 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 6 | 3 | 18 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 4 | 40 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 132 |
Total Workload of the Course Unit | 132 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |