Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TAP211 | COMPUTER AIDED ANIMATION I | 3 | 4 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. BİLGE ARTUÇ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Autodesk Maya programı ile temel animasyon prensiplerinin öğretilmesini amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Autodesk Maya programının animasyon araçlarının öğretilmesi, animasyonun 12 prensibinin anlatılması, 3 boyutlu ortamda iskelet sistemi giydirilmiş bir karaktere poz girme ve kontrol sistemini öğretimi, ana kare ve ara kare oluşturma, basit yürüme, koşma, zıplama, ağırlık kaldırma, genel graph editor kullanımı, animasyonun 3 temel ilkesi, yapılan animasyonun çıktısının alınmasını içerir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Animasyonun 12 prensibini bilir. |
Bir 3 boyutlu programın animasyon araçlarını aktif bir şekilde kullanır. |
Bir hareketi akıcı bir şekilde 3 boyutlu ortamda bir karakter ile yapmayı bilir. |
Birbirini tekrar eden (cycle) animasyonların mantığını öğrenir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kaynak tarama | Animasyon tarihi ve genel terimlerin anlatılması | Anlatım |
2 | Kaynak tarama | Kullanılan 3 boyutlu animasyon programının animasyon toollarına giriş | Anlatım |
3 | Animasyonun 12 prensibinin incelenmesi | Top sektirme animasyonu ile animasyon yapımına giriş ve 12 prensibin incelenmesi | Anlatım |
4 | Top sektirme animasyonu | Animasyon araçlarından graph editöre giriş | Anlatım |
5 | Bir önceki hafta verilen ödev. | Graph editörün pekiştirilmesi | Anlatım |
6 | Referans toplama | Ana kareler için kullanılan pozların çalışılması | Anlatım |
7 | Ana karelerde kullanılacak poz denemleri | Birbirini takip eden pozların çalışılması | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Vize ödevi için ön çalışma | Vize projesi için istenecek çalışmanın belirlenmesi (örn; Top ile parkur animasyonu) | Anlatım |
10 | İnsan yürümesinin incelenmesi | Birbirini takip eden yürüme animasyonunun yapımı (Walk Cycle Animasyon) | Anlatım |
11 | İnsan koşusunun incelenmesi | Birbirini takip eden koşma animasyonunun yapımı (Run Cycle Animasyon) | Anlatım |
12 | 12 prensibin incelenmesi | Zıplama animasyonunda esneme ve sıkıştırma denemeleri | Anlatım |
13 | 12 prensip ve 3 temel ilkenin incelenmesi | 3 Temel ilkenin anlatılması | Anlatım |
14 | Kaynak tarama | 3 temel ilke olan ön hareket, eylem ve sonuç mantığının pekiştirilmesi | Anlatım |
15 | Final ödevi için ön çalışma | Final projesi için istenecek çalışmanın belirlenmesi (örn; kutu taşıma, ağırlık kaldırma vb.) | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Williams, R. (2001). The Animator's Survival Kit. ABD: Faber and Faber. |
http://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2018/ENU/ |
https://www.youtube.com/channel/UCRnX4Yc585eRTj4UvNkBM8w |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
|
4 | |||||
2 |
Creates the visual language of animation and design.
|
3 | |||||
3 |
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
|
3 | |||||
4 |
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
|
2 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
|
4 | |||||
3 |
Computer supported design and animation programs recognize.
|
5 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
|
3 | |||||
5 |
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Supports individuality of creativity in design and animation work.
|
4 | |||||
2 |
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
|
5 | |||||
3 |
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
|
5 | |||||
4 |
Creates the visual language of design.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All types of design and animation project design.
|
3 | |||||
2 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
3 | |||||
3 |
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
|
4 | |||||
2 |
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
|
4 | |||||
2 |
Societal values determine the relationship of design and artistic direction.
|
3 | |||||
3 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 12 | 4 | 48 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 130 |
Total Workload of the Course Unit | 130 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |