TR EN

COMPUTER AIDED ANIMATION I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TAP211 COMPUTER AIDED ANIMATION I 3 4 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. BİLGE ARTUÇ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Autodesk Maya programı ile temel animasyon prensiplerinin öğretilmesini amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: Autodesk Maya programının animasyon araçlarının öğretilmesi, animasyonun 12 prensibinin anlatılması, 3 boyutlu ortamda iskelet sistemi giydirilmiş bir karaktere poz girme ve kontrol sistemini öğretimi, ana kare ve ara kare oluşturma, basit yürüme, koşma, zıplama, ağırlık kaldırma, genel graph editor kullanımı, animasyonun 3 temel ilkesi, yapılan animasyonun çıktısının alınmasını içerir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Animasyonun 12 prensibini bilir.
Bir 3 boyutlu programın animasyon araçlarını aktif bir şekilde kullanır.
Bir hareketi akıcı bir şekilde 3 boyutlu ortamda bir karakter ile yapmayı bilir.
Birbirini tekrar eden (cycle) animasyonların mantığını öğrenir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kaynak tarama Animasyon tarihi ve genel terimlerin anlatılması Anlatım
2 Kaynak tarama Kullanılan 3 boyutlu animasyon programının animasyon toollarına giriş Anlatım
3 Animasyonun 12 prensibinin incelenmesi Top sektirme animasyonu ile animasyon yapımına giriş ve 12 prensibin incelenmesi Anlatım
4 Top sektirme animasyonu Animasyon araçlarından graph editöre giriş Anlatım
5 Bir önceki hafta verilen ödev. Graph editörün pekiştirilmesi Anlatım
6 Referans toplama Ana kareler için kullanılan pozların çalışılması Anlatım
7 Ana karelerde kullanılacak poz denemleri Birbirini takip eden pozların çalışılması Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Vize ödevi için ön çalışma Vize projesi için istenecek çalışmanın belirlenmesi (örn; Top ile parkur animasyonu) Anlatım
10 İnsan yürümesinin incelenmesi Birbirini takip eden yürüme animasyonunun yapımı (Walk Cycle Animasyon) Anlatım
11 İnsan koşusunun incelenmesi Birbirini takip eden koşma animasyonunun yapımı (Run Cycle Animasyon) Anlatım
12 12 prensibin incelenmesi Zıplama animasyonunda esneme ve sıkıştırma denemeleri Anlatım
13 12 prensip ve 3 temel ilkenin incelenmesi 3 Temel ilkenin anlatılması Anlatım
14 Kaynak tarama 3 temel ilke olan ön hareket, eylem ve sonuç mantığının pekiştirilmesi Anlatım
15 Final ödevi için ön çalışma Final projesi için istenecek çalışmanın belirlenmesi (örn; kutu taşıma, ağırlık kaldırma vb.) Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Williams, R. (2001). The Animator's Survival Kit. ABD: Faber and Faber.
http://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2018/ENU/
https://www.youtube.com/channel/UCRnX4Yc585eRTj4UvNkBM8w

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
4
2
Creates the visual language of animation and design.
3
3
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
3
4
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
5
2
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
4
3
Computer supported design and animation programs recognize.
5
4
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
3
5
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Supports individuality of creativity in design and animation work.
4
2
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
5
3
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
5
4
Creates the visual language of design.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
All types of design and animation project design.
3
2
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
3
3
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
4
2
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
4
2
Societal values ​​determine the relationship of design and artistic direction.
3
3
Life-long learning is conscious of the need.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 12 4 48
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 130
Total Workload of the Course Unit 130
Workload (h) / 25.5 5,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0