Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SKE159 | FLIGHT CREW PERSONNEL DUTIES-RESPONSIBILITIES AND PERSONAL CARE-IMAGE MANAGEMENT | 1 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi ELÇİN YAKUPOĞLU |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı, uçucu personelin görev ve sorumlulukları ile birlikte imaj, kişisel bakım, protokol kuralları, görgü kuralları, üniforma kuralları, beden dili ve iletişim, takım çalışması ve motivasyon konularında eğitim vererek öğrencileri sektöre hazırlamak. |
Contents of the Course Unit: | Uçucu personelin görev ve sorumluluklar, imaj, kişisel bakım, protokol kuralları, görgü kuralları, üniforma kuralları, beden dili ve iletişim, takım çalışması ve motivasyon konuları ders içeriğini oluşturmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Uçucu personelin görev ve sorumluluklarını öğrenir. |
Kişisel bakımın nasıl yapıldığını öğrenir. |
Beden dilini kullanımını ve üniforma kurallarını bilir. |
Protokol kurallarını öğrenir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | İnternet araştırma ve okuma | Dersin amacı, işleyişi, Kabin ekipleri görev ve sorumlulukları, üniforma kuralları | Sunum, anlatım, soru- cevap |
2 | İnternet araştırma ve okuma | Kişisel bakımda dikkat edilmesi gerekenler noktalar | Sunum, anlatım, soru- cevap |
3 | İnternet araştırma ve okuma | İmaj yönetimi, Kişisel İmajın Bileşenleri | Sunum, anlatım, soru- cevap |
4 | İnternet araştırma ve okuma | Kişisel İmajın Türleri ve Önemi | Sunum, anlatım, soru- cevap |
5 | İnternet araştırma ve okuma | Beden dili ve İletişim | Sunum, anlatım, soru- cevap |
6 | İnternet araştırma ve okuma | Beden dili ve İletişim | Sunum, anlatım, soru- cevap |
7 | İnternet araştırma ve okuma | Etkili İletişimin Önemi | Sunum, anlatım, soru- cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İnternet araştırma ve okuma | Üniforma kuralları ve dış görünüş | Sunum, anlatım, soru- cevap |
10 | İnternet araştırma ve okuma | Protokol kuralları | Sunum, anlatım, soru- cevap |
11 | İnternet araştırma ve okuma | Nezaket Kuralları ve Görgü Kuralları | Sunum, anlatım, soru- cevap |
12 | İnternet araştırma ve okuma | Nezaket Kuralları ve Görgü Kuralları | Sunum, anlatım, soru- cevap |
13 | İnternet araştırma ve okuma | Kabin ekibinin yolcu karşılarken görünümü ve dikkat etmesi gereken noktalar | Sunum, anlatım, soru- cevap |
14 | İnternet araştırma ve okuma | Farklı kültürde zaman kullanımı ve sözsüz iletişimin önemi | Sunum, anlatım, soru- cevap |
15 | İnternet araştırma ve okuma | Genel tekrar | Sunum, anlatım, soru- cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Karahan, L. Gülnaz ve Akduman, G. (2019). Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri için Nezaket ve Protokol Kuralları, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
Sezer, N. (2010) Kişisel Bakım ve İmaj Danışmanlığı, İstanbul Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
5 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
4 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
5 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
4 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
3 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
4 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
4 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
5 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 72 |
Total Workload of the Course Unit | 72 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |