Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKE159 | FLIGHT CREW PERSONNEL DUTIES-RESPONSIBILITIES AND PERSONAL CARE-IMAGE MANAGEMENT | 1 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ELÇİN YAKUPOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, uçucu personelin görev ve sorumlulukları ile birlikte imaj, kişisel bakım, protokol kuralları, görgü kuralları, üniforma kuralları, beden dili ve iletişim, takım çalışması ve motivasyon konularında eğitim vererek öğrencileri sektöre hazırlamak. |
İçerik: | Uçucu personelin görev ve sorumluluklar, imaj, kişisel bakım, protokol kuralları, görgü kuralları, üniforma kuralları, beden dili ve iletişim, takım çalışması ve motivasyon konuları ders içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uçucu personelin görev ve sorumluluklarını öğrenir. |
Kişisel bakımın nasıl yapıldığını öğrenir. |
Beden dilini kullanımını ve üniforma kurallarını bilir. |
Protokol kurallarını öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İnternet araştırma ve okuma | Dersin amacı, işleyişi, Kabin ekipleri görev ve sorumlulukları, üniforma kuralları | Sunum, anlatım, soru- cevap |
2 | İnternet araştırma ve okuma | Kişisel bakımda dikkat edilmesi gerekenler noktalar | Sunum, anlatım, soru- cevap |
3 | İnternet araştırma ve okuma | İmaj yönetimi, Kişisel İmajın Bileşenleri | Sunum, anlatım, soru- cevap |
4 | İnternet araştırma ve okuma | Kişisel İmajın Türleri ve Önemi | Sunum, anlatım, soru- cevap |
5 | İnternet araştırma ve okuma | Beden dili ve İletişim | Sunum, anlatım, soru- cevap |
6 | İnternet araştırma ve okuma | Beden dili ve İletişim | Sunum, anlatım, soru- cevap |
7 | İnternet araştırma ve okuma | Etkili İletişimin Önemi | Sunum, anlatım, soru- cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İnternet araştırma ve okuma | Üniforma kuralları ve dış görünüş | Sunum, anlatım, soru- cevap |
10 | İnternet araştırma ve okuma | Protokol kuralları | Sunum, anlatım, soru- cevap |
11 | İnternet araştırma ve okuma | Nezaket Kuralları ve Görgü Kuralları | Sunum, anlatım, soru- cevap |
12 | İnternet araştırma ve okuma | Nezaket Kuralları ve Görgü Kuralları | Sunum, anlatım, soru- cevap |
13 | İnternet araştırma ve okuma | Kabin ekibinin yolcu karşılarken görünümü ve dikkat etmesi gereken noktalar | Sunum, anlatım, soru- cevap |
14 | İnternet araştırma ve okuma | Farklı kültürde zaman kullanımı ve sözsüz iletişimin önemi | Sunum, anlatım, soru- cevap |
15 | İnternet araştırma ve okuma | Genel tekrar | Sunum, anlatım, soru- cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Karahan, L. Gülnaz ve Akduman, G. (2019). Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri için Nezaket ve Protokol Kuralları, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
Sezer, N. (2010) Kişisel Bakım ve İmaj Danışmanlığı, İstanbul Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması becerisi
|
5 | |||||
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
4 | |||||
3 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
3 | |||||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
5 | |||||
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
|
4 | |||||
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
3 | |||||
3 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 72 |
Genel Toplam | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |