Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SKE156 | DANGEROUS GOODS | 2 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu derste hava taşımacılığında tehlikeli maddeler hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Bu ders Genel Felsefe Uygulanabilirliği, Sivil Havacılık Hukuku ve Güvenlik Mevzuatı (CASR) bölüm 92, Kısıtlamalar, Sınıflandırma, Tehlikeli Maddelerin Listesi, Paketleme işaretleme ve etiketleme, Dokümantasyon, Kabul, depolama, istifleme ve ayırma gereklilikleri, Komutanlığa Bildirim (NOTOC), Acil durum prosedürleri, tehlikesiz maddelerin kabulü, Paketleme, İşaretleme, Tehlikeli madde sınıfları ve bölümleri, uygun taşıma, isimler ve BM numaralarını içerir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Sınıfa özgü işaretleme ve etiketleme gerekliliklerini anlar. Genellikle kullanılan paketleme, etiketleme ve işaretlemenin nasıl uygulanacağını öğrenir. Tehlikeli maddelerin taşınmasında kullanılan tankları ve diğer taşıma ünitelerini tanımlar. Tehlikeli maddeleri taşımak için gereken izinleri açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Haftalık Okuma | Genel Bilgi, Uygulanabilirlik | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
2 | Haftalık Okuma | Sivil Havacılık Yasası ve Güvenlik Yönetmelikleri (CASR) bölüm 92 | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
3 | Haftalık Okuma | Sınırlamalar | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
4 | Haftalık Okuma | Sınıflandırma | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
5 | Haftalık Okuma | Tehlikeli Madde Listeleri | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
6 | Haftalık Okuma | Ambalaj işaretleme ve etiketleme | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
7 | Haftalık Okuma | Belgeleme | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Haftalık Okuma | Kabul, depolama, istifleme ve ayırma gereklilikleri | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
10 | Haftalık Okuma | Komutadaki Kaptana Bildirim (NOTOC) | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
11 | Haftalık Okuma | Acil durum prosedürleri | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
12 | Haftalık Okuma | Tehlikeli Olmayan Malların Kabulü | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
13 | Haftalık Okuma | Paketleme | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
14 | Haftalık Okuma | İşaretleme | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
15 | Haftalık Okuma | Tehlikeli maddelerin sınıfları ve bölümleri, doğru taşıma, adlar ve BM numarası | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
IATA Dangerous Goods Regulations, Perfect Bound, 59th Edition, 2018 |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
5 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
5 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
4 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
5 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
3 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
4 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
3 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 78 |
Total Workload of the Course Unit | 78 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |