Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKE156 | DANGEROUS GOODS | 2 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste hava taşımacılığında tehlikeli maddeler hakkında bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders Genel Felsefe Uygulanabilirliği, Sivil Havacılık Hukuku ve Güvenlik Mevzuatı (CASR) bölüm 92, Kısıtlamalar, Sınıflandırma, Tehlikeli Maddelerin Listesi, Paketleme işaretleme ve etiketleme, Dokümantasyon, Kabul, depolama, istifleme ve ayırma gereklilikleri, Komutanlığa Bildirim (NOTOC), Acil durum prosedürleri, tehlikesiz maddelerin kabulü, Paketleme, İşaretleme, Tehlikeli madde sınıfları ve bölümleri, uygun taşıma, isimler ve BM numaralarını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sınıfa özgü işaretleme ve etiketleme gerekliliklerini anlar. Genellikle kullanılan paketleme, etiketleme ve işaretlemenin nasıl uygulanacağını öğrenir. Tehlikeli maddelerin taşınmasında kullanılan tankları ve diğer taşıma ünitelerini tanımlar. Tehlikeli maddeleri taşımak için gereken izinleri açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Haftalık Okuma | Genel Bilgi, Uygulanabilirlik | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
2 | Haftalık Okuma | Sivil Havacılık Yasası ve Güvenlik Yönetmelikleri (CASR) bölüm 92 | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
3 | Haftalık Okuma | Sınırlamalar | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
4 | Haftalık Okuma | Sınıflandırma | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
5 | Haftalık Okuma | Tehlikeli Madde Listeleri | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
6 | Haftalık Okuma | Ambalaj işaretleme ve etiketleme | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
7 | Haftalık Okuma | Belgeleme | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Haftalık Okuma | Kabul, depolama, istifleme ve ayırma gereklilikleri | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
10 | Haftalık Okuma | Komutadaki Kaptana Bildirim (NOTOC) | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
11 | Haftalık Okuma | Acil durum prosedürleri | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
12 | Haftalık Okuma | Tehlikeli Olmayan Malların Kabulü | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
13 | Haftalık Okuma | Paketleme | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
14 | Haftalık Okuma | İşaretleme | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
15 | Haftalık Okuma | Tehlikeli maddelerin sınıfları ve bölümleri, doğru taşıma, adlar ve BM numarası | Sunum, anlatım, soruları cevaplama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
IATA Dangerous Goods Regulations, Perfect Bound, 59th Edition, 2018 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması becerisi
|
5 | |||||
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
5 | |||||
3 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
3 | |||||
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
4 | |||||
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi.
|
3 | |||||
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
5 | |||||
3 |
Yasal düzenlemeler ve prosedürler çerçevesinde uygulama ve sorunlara çözüm bulur.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sivil havacılık alanı ile ilgili istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine,alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel ve mesleki İngilizeye hakim olup, mesleği için gerekli işletim sistemlerini aktif bir şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Gelişmeleri, trendleri takip eder ve öngörü sahibi olur. Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etik sorumluluk ve bunu mesleğine yansıtma becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 78 |
Genel Toplam | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |