Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
RCP101 |
KARŞILAŞTIRMALI DİL İNCELEMELERİ I |
1 |
4 |
3 |
6 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Rusça |
Level of the Course Unit : |
, TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
|
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu derste Rusçanın temel gramer yapısı öğrencilere kazandırılarak Türkçe gramer yapısı ile karşılaştırılması hedeflenmiştir. |
Contents of the Course Unit: |
Bu ders, Rus Dili gramerinde yer alan geçişli ve geçişsiz fiiller, etken / edilgen yapılarlardaki bitmiş ve bitmemiş biçim fiiller,-ся grubu fiiller, sıfat-fiil, bitmiş ve bitmemiş biçim fiillerinden oluşan şimdiki ve geçmiş zaman etken ve edilgen sıfat fiiller, edilgen sıfat fiillerin kısa biçimi,sıfat ve zarfların kıyaslama derecesi, sıfatların tam ve kısa biçimi,önekli ve öneksiz hareket fiilleri ve mecaz anlamlı hareket fiillerinin konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Rusça dil bilgisinin temel kavramlarını inceler. |
Rus dil bilgisi yapısında bulunan basit ve birleşik cümle yapılarını Türkçe ile karşılaştırır. |
Rusçanın gramer yapısının fark ve benzerliklerini açıklar. |
Hem Türkçe hem de Rusça dil bilgisi kurallarını çeviride ilişkilendirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Okuma |
Derse giriş. Rus Dili Hakkında. Fiil hakkında. Geçişli ve Geçişsiz Fiiller |
Anlatma-Tartışma |
2 |
Okuma-Alıştırma |
Bitmiş ve Bitmemiş Fiillerle Etken ve Edilgen Yapılar. Bitmiş ve Bitmemiş Görünüşleri Aynı Olan Fiiller |
Anlatma-Tartışma |
3 |
Okuma-Alıştırma |
-ся Grubu Fiillerinin Kullanımı |
Anlatma-Tartışma |
4 |
Okuma |
Sıfat-Fiiller |
Anlatma-Tartışma |
5 |
Okuma-Alıştırma |
Bitmemiş Fiillerden Oluşan Şimdiki Zaman Etken Sıfat Fiiller |
Anlatma-Tartışma |
6 |
Okuma-Alıştırma |
Bitmiş ve Bitmemiş Fiillerden Oluşan Geçmiş Zaman Etken Sıfat Fiiller |
Anlatma-Tartışma |
7 |
Okuma-Alıştırma |
Bitmemiş Fiillerden Oluşan Şimdiki Zaman Edilgen Sıfat Fiiller |
Anlatma-Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma-Alıştırma |
Bitmiş Fiillerden Oluşan Geçmiş Zaman Edilgen Sıfat Fiilleri |
Anlatma-Tartışma |
10 |
Okuma-Alıştırma |
Edilgen Sıfat Fiilelrin Kısa Biçimi |
Anlatma-Tartışma |
11 |
Okuma-Alıştırma |
Sıfat ve Zarfların Kıyaslama Derecesi
Sıfatların Tam ve Kısa Biçimi |
Anlatma-Tartışma |
12 |
Okuma-Alıştırma |
Basit ve Birleşik Cümlelerde Niteleyeci Tutum Bildiren İfadeler |
Anlatma-Tartışma |
13 |
Okuma-Alıştırma |
Öneksiz Hareket Fiilleri /Önekli Hareket Fiilleri |
Anlatma-Tartışma |
14 |
Okuma-Alıştırma |
Hareket Fiillerinin Mecaz Anlamı |
Anlatma-Tartışma |
15 |
Alıştırma |
Genel Tekrar |
Tartışma- Gösterip Yaptırma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Антонова, В.Е., Нахабина, М.М. ve Толстых, А.А. (2006). Дорога в Россию 3: учебник русского языка: первый уровень- I. В 2т. Т.1. Санкт-Петербург: Златоуст. |
Korkmaz, Z. (2017). Türkiye Türkçesi Grameri: Şekil Bilgisi. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. |
Polat, S. (2021). Rusçada Bitmiş ve Bitmemiş Görünüşleri Aynı Olan Fiiller. Ankara: Nobel Bilimsel. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
1 |
14 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
14 |
1 |
14 |
Proje Hazırlama |
14 |
4 |
56 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
102 |
0 |
148 |
|
Total Workload of the Course Unit |
148 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
5,8 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
6,0 |
|