Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
RCP103 |
RUS TARİHİ VE KÜLTÜRÜ |
1 |
3 |
2 |
5 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Rusça |
Level of the Course Unit : |
, TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
|
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu dersle öğrencilere Rus tarihi ve kültürü dönemler bazında öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: |
Bu ders, Eski Rus döneminden günümüze kadar olan Rus tarihinde ve kültüründe yer alan ulusal bayramalar,ev ve aile gelenekleri, Rusyanın geleneksel yemek kültürü, antik zamanlarda feodal beyliklerin başkentleri, ХVIII yüzyıldaki önemli hadiseler, I.Petro reformları, XVIII. yüzyıl eğitim ve bilim, resim, Rus portre ressamları ve mimarlık; XIX. yüzyıl edebiyat ve görsel sanatlar, Rus tüccarlar ve sanat patronları, müzik; XX. yüzyılda Rus kültürünün gelişimindeki ana eğilimler, XX. yüzyılın ilk,orta ve ikinci yarısında Rus kültürü, güzel sanatlar; mimarlık ve heykel, müzük sanatı, teatro ve sinema konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Rus tarihini ve kültürünü öğrenir. |
18. 19. ve 20. yüzyılda Rusya'nın tarihindeki önemli olayları gösteren bir zaman çizelgesi düzenler. |
Rusya'nın kuruluşunda önemli sayılan kişi, olay ve dönemleri hatırlayıp aktarır. |
Rus ve Türk kültürünü karşılaştırır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Okuma-Araştırma |
Rus kültürünün oluşması |
Anlatma,Soru-Cevap |
2 |
Okuma-Araştırma |
Rus bayramları; kış, ilk bahar ve yaz bayramları |
Anlatma,Soru-Cevap |
3 |
Okuma-Araştırma |
Geleneksel Rus ailesi, eski Rus şehirleri ve evleri |
Anlatma,Soru-Cevap |
4 |
Okuma-Araştırma |
Rus mutfak kültürü |
Anlatma,Soru-Cevap |
5 |
Okuma-Araştırma |
Antik zamanlarda feodal beyliklerin başkentleri ve Moskova Kremleni |
Anlatma,Soru-Cevap |
6 |
Okuma-Araştırma |
XVIII. yüzyıl Rus kültür tarihinde eğitim ve bilim, I.Petro reformları, resim, Rus portre ressamları ve mimarlık |
Anlatma,Soru-Cevap |
7 |
Okuma-Araştırma |
XIX. yüzyıl Rus kültür tarihinde edebiyat, görsel sanatlar, rus tüccarlar, sanat patronları ve müzik |
Anlatma,Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma-Araştırma |
Tekrar |
Anlatma,Soru-Cevap |
10 |
Okuma-Araştırma |
XX. yüzyılda Rus kültürünün gelişimindeki ana eğilimler |
Anlatma,Soru-Cevap |
11 |
Okuma-Araştırma |
XX. yüzyılın ilk, orta ve ikinci yarısında Rus kültürü |
Anlatma,Soru-Cevap |
12 |
Okuma-Araştırma |
XX. yüzyılda güzel sanatlar; mimarlık ve heykel, müzük sanatı |
Anlatma,Soru-Cevap |
13 |
Okuma-Araştırma |
XX. yüzyılda güzel sanatlar; teatro ve sinema |
Anlatma,Soru-Cevap |
14 |
Okuma-Araştırma |
Tekrar |
Anlatma,Soru-Cevap |
15 |
Okuma-Araştırma |
Genel tekrar |
Anlatma,Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Кузнецов, А.Л. ve Кожевникова, М.Н. (2018). Из истории русской культуры. Москва: Русский язык курсы. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
1 |
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
10 |
1 |
10 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
70 |
0 |
128 |
|
Total Workload of the Course Unit |
128 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
5 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
5,0 |
|