Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
RCP102 |
KARŞILAŞTIRMALI DİL İNCELEMELERİ II |
2 |
4 |
3 |
6 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Rusça |
Level of the Course Unit : |
, TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
|
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu derste Rusçanın temel gramer yapısı öğrencilere kazandırılarak Türkçe gramer yapısı ile karşılaştırılması hedeflenmiştir. |
Contents of the Course Unit: |
Bu ders, Rus Dili gramerinde yer alan sayılar, sayıların ismin hallerine göre çekimi, topluluk ve kesir sayıları,zarf fiiller, bitmiş / bitmemiş biçim fiillerinden zarf-fiil oluşumu,birleşik cümlelerde ölçü ve derece ifadesi, mecaz ve gerçek anlamlı sözcükler, basit cümlelerde zaman ilişkileri ve eylemin süresini bildiren yapılar,birleşik cümlelerde zaman ilişkileri, eylemin ve olayların eşzamanlığı, basit ve birleşik cümlelerde koşullu ilişkilerin ifadesi,neden sonuç ve sebep sonuç cümleleri, şartlı basit ve birleşik cümlelerinin konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Rusça dil bilgisinin temel kavramlarını inceler. |
Rus dili gramer yapısındaki basit ve birleşik cümle yapılarını Türkçe ile karşılaştırır. |
Rusçanın gramer yapısının fark ve benzerliklerini açıklar. |
Hem Türkçe hem de Rusça dil bilgisi kurallarını çeviride ilişkilendirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Okuma |
1.Sayılar.Sayıların ismin hallerine göre çekimi
2.Sıra sayılarının ismin hallerine göre çekimi |
Anlatma-Tartışma |
2 |
Okuma-Alıştırma |
1.Topluluk sayıları
2.Kesirli sayılar |
Anlatma-Tartışma |
3 |
Okuma-Alıştırma |
Zarf-fiiller Bitmiş ve bitmemiş biçim fiillerinden zarf-fiil oluşumu |
Anlatma-Tartışma |
4 |
Okuma-Alıştırma |
Zarf fiillerle ilgili alıştırmalar |
Anlatma-Tartışma |
5 |
Okuma-Alıştırma |
Basit cümlelerde zaman ilişkileri |
Anlatma-Tartışma |
6 |
Okuma-Alıştırma |
Mecaz ve gerçek anlamlı sözcükler ve örnek cümleler |
Anlatma-Tartışma |
7 |
Okuma-Alıştırma |
Birleşik cümlelerde ölçü ve derece ifadesi |
Anlatma-Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma-Alıştırma |
Basit cümlelerde eylemin süresini bildiren yapılar |
Anlatma-Tartışma |
10 |
Okuma-Alıştırma |
Birleşik cümlelerde zaman ilişkileri; Eylemlerin ve olayların eşzamanlığı; Eylemlerin ve olayların sırası |
Anlatma-Tartışma |
11 |
Okuma-Alıştırma |
Basit ve Birleşik cümlelerde koşullu ilişkilerin ifadesi |
Anlatma-Tartışma |
12 |
Okuma-Alıştırma |
Neden-sonuç cümleleri |
Anlatma-Tartışma |
13 |
Okuma-Alıştırma |
Amaç-sonuç cümleleri |
Anlatma-Tartışma |
14 |
Okuma-Alıştırma |
Karşın ve rağmen edatlı basit ve birleşik cümle |
Anlatma-Tartışma |
15 |
Alıştırma |
TEST |
Bireysel Çalışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Антонова, В.Е., Нахабина, М.М. ve Толстых, А.А. (2006). Дорога в Россию 3: учебник русского языка: первый уровень- II. В 2т. Т.2. Санкт-Петербург: Златоуст. |
Korkmaz, Z. (2017). Türkiye Türkçesi Grameri: Şekil Bilgisi. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
1 |
14 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
14 |
1 |
14 |
Proje Hazırlama |
14 |
1 |
14 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
102 |
0 |
148 |
|
Total Workload of the Course Unit |
148 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
5,8 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
6,0 |
|