TR EN

YAZILI İLETİŞİM BECERİLERİ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RCP108 YAZILI İLETİŞİM BECERİLERİ 2 2 1 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Rusça
Level of the Course Unit : , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilerin Türkçe ve Rusça dillerinde gerekli dil yapılarının edinimlerini sağlayarak yazılı iletişim becerilerini geliştirmek.
Contents of the Course Unit: İletişime giriş. Yazılı iletişimin özellikleri. Yazı planlama. Paragrafa giriş. Metin geliştirme ve sonuçlandırma. Dilek, şikayet mektuplarının özellikleri ve uygulaması. Organizasyon davet mektubu özellikleri, kullanılabilecek kalıp ifadeler ve uygulaması. Resmi kurum, kuruluş vb. başvuru mektubu özellikleri, kullanılabilecek kalıp ifadeler ve uygulama. E-posta yazma, kullanılabilecek kalıp ifadeler ve uygulaması. Özel mektuplaşma ve uygulaması. Öz geçmiş hazırlama yöntemleri ve uygulaması. Otobiyografi özellikleri. Otobiyografi hazırlama. Biyografi özellikleri. Biyografi hazırlama. Reklam özellikleri, reklam metni hazırlama. Duyuru metni hazırlama. Özet hazırlama.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Yazılı iletişimin önemini kavrar.
Rusça ve Türkçe dillerinde yazılı iletişim özelliklerini kavrar.
Rusça ve Türkçe dillerinde amaca yönelik etkili ve uygun içerik hazırlar.
Rusça ve Türkçe dillerinde amaca yönelik uygun ve nitelikli metinler hazırlar.
Rusça ve Türkçe dillerinde amaca yönelik metinleri inceleme becerisine sahip olur.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Okuma, araştırma İletişime giriş. Yazılı iletişimin özellikleri. Okuma, anlatma, tartışma
2 Okuma, araştırma Yazı planlama. Paragrafa giriş. Okuma, anlatma, tartışma
3 Okuma, araştırma Metin geliştirme ve sonuçlandırma. Okuma, anlatma, tartışma
4 Okuma, araştırma Dilek, şikayet mektuplarının özellikleri ve uygulaması Okuma, anlatma, tartışma
5 Okuma, araştırma Organizasyon davet mektubu özellikleri, kullanılabilecek kalıp ifadeler ve uygulaması Okuma, anlatma, tartışma
6 Okuma, araştırma Resmi kurum, kuruluş vb. başvuru mektubu özellikleri, kullanılabilecek kalıp ifadeler ve uygulama Okuma, anlatma, tartışma
7 Okuma, araştırma E-posta yazma, kullanılabilecek kalıp ifadeler ve uygulaması Okuma, anlatma, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma, araştırma Özel mektuplaşma ve uygulaması Okuma, anlatma, tartışma
10 Okuma, araştırma Öz geçmiş hazırlama yöntemleri ve uygulaması. Okuma, anlatma, tartışma
11 Okuma, araştırma Otobiyografi özellikleri. Otobiyografi hazırlama. Okuma, anlatma, tartışma
12 Okuma, araştırma Biyografi özellikleri. Biyografi hazırlama. Okuma, anlatma, tartışma
13 Okuma, araştırma Reklam özellikleri, reklam metni hazırlama. Okuma, anlatma, tartışma
14 Okuma, araştırma Duyuru metni hazırlama. Okuma, anlatma, tartışma
15 Okuma, araştırma Özet hazırlama. Okuma, anlatma, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Колесова, Д. В., Харитонов, А. А. (2009) Золотое перо. Златоуст.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 14 1 14
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 74 0 130
Total Workload of the Course Unit 130
Workload (h) / 25.5 5,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0