Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
RCP108 |
YAZILI İLETİŞİM BECERİLERİ |
2 |
2 |
1 |
5 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Rusça |
Level of the Course Unit : |
, TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
|
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Öğrencilerin Türkçe ve Rusça dillerinde gerekli dil yapılarının edinimlerini sağlayarak yazılı iletişim becerilerini geliştirmek. |
Contents of the Course Unit: |
İletişime giriş. Yazılı iletişimin özellikleri. Yazı planlama. Paragrafa giriş. Metin geliştirme ve sonuçlandırma. Dilek, şikayet mektuplarının özellikleri ve uygulaması. Organizasyon davet mektubu özellikleri, kullanılabilecek kalıp ifadeler ve uygulaması. Resmi kurum, kuruluş vb. başvuru mektubu özellikleri, kullanılabilecek kalıp ifadeler ve uygulama. E-posta yazma, kullanılabilecek kalıp ifadeler ve uygulaması. Özel mektuplaşma ve uygulaması. Öz geçmiş hazırlama yöntemleri ve uygulaması. Otobiyografi özellikleri. Otobiyografi hazırlama. Biyografi özellikleri. Biyografi hazırlama. Reklam özellikleri, reklam metni hazırlama. Duyuru metni hazırlama. Özet hazırlama. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Yazılı iletişimin önemini kavrar. |
Rusça ve Türkçe dillerinde yazılı iletişim özelliklerini kavrar. |
Rusça ve Türkçe dillerinde amaca yönelik etkili ve uygun içerik hazırlar. |
Rusça ve Türkçe dillerinde amaca yönelik uygun ve nitelikli metinler hazırlar. |
Rusça ve Türkçe dillerinde amaca yönelik metinleri inceleme becerisine sahip olur. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Okuma, araştırma |
İletişime giriş. Yazılı iletişimin özellikleri. |
Okuma, anlatma, tartışma |
2 |
Okuma, araştırma |
Yazı planlama. Paragrafa giriş. |
Okuma, anlatma, tartışma |
3 |
Okuma, araştırma |
Metin geliştirme ve sonuçlandırma. |
Okuma, anlatma, tartışma |
4 |
Okuma, araştırma |
Dilek, şikayet mektuplarının özellikleri ve uygulaması |
Okuma, anlatma, tartışma |
5 |
Okuma, araştırma |
Organizasyon davet mektubu özellikleri, kullanılabilecek kalıp ifadeler ve uygulaması |
Okuma, anlatma, tartışma |
6 |
Okuma, araştırma |
Resmi kurum, kuruluş vb. başvuru mektubu özellikleri, kullanılabilecek kalıp ifadeler ve uygulama |
Okuma, anlatma, tartışma |
7 |
Okuma, araştırma |
E-posta yazma, kullanılabilecek kalıp ifadeler ve uygulaması |
Okuma, anlatma, tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma, araştırma |
Özel mektuplaşma ve uygulaması |
Okuma, anlatma, tartışma |
10 |
Okuma, araştırma |
Öz geçmiş hazırlama yöntemleri ve uygulaması. |
Okuma, anlatma, tartışma |
11 |
Okuma, araştırma |
Otobiyografi özellikleri. Otobiyografi hazırlama. |
Okuma, anlatma, tartışma |
12 |
Okuma, araştırma |
Biyografi özellikleri. Biyografi hazırlama. |
Okuma, anlatma, tartışma |
13 |
Okuma, araştırma |
Reklam özellikleri, reklam metni hazırlama. |
Okuma, anlatma, tartışma |
14 |
Okuma, araştırma |
Duyuru metni hazırlama. |
Okuma, anlatma, tartışma |
15 |
Okuma, araştırma |
Özet hazırlama. |
Okuma, anlatma, tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Колесова, Д. В., Харитонов, А. А. (2009) Золотое перо. Златоуст. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
14 |
2 |
28 |
Proje Hazırlama |
14 |
1 |
14 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
74 |
0 |
130 |
|
Total Workload of the Course Unit |
130 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
5,1 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
5,0 |
|