TR EN

BASIC HEALTH INFORMATION AND FIRST AID PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SKP237 BASIC HEALTH INFORMATION AND FIRST AID 3 4 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. GÖKER ATILGAN
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. EMİNE HAS
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı, öğrencilere; sağlıklı yaşam ile ilgili temel prensipleri ve acil durumlarda uygulanacak olan ilk yardım müdahalesini yapabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği, sağlık bilgisi ile ilgili tanım ve kavramlar, sağlık uygulamaları ile ilgili güncel gelişmeler, enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma yöntemleri, sağlıklı yaşam tarzını geliştirmekle ilgili metodlar, hijyen ve çevre koşulları, çocuklar ve gençler için zararlı alışkanlıklar ve etkileri, solunum ve dolaşım problemleri, kanamalar, şok durumları, iskelet, kas ve omurga yaralanmaları ve suda can kurtarma konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Sağlık ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma yöntemlerini açıklar.
Sağlıklı yaşam ile ilgili temel prensipleri açıklar.
Hijyen ve çevre koşullarının sağlıkla ilişkisini açıklar
İhtiyaç durumunda destek istenecek acil yardım servislerini tanır.
Acil durumlarda ilk yardım müdahalesini uygular.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Sağlık ile ilgili ve insan vücudu ile ilgili tanımlar ve kavramları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 Literatür tarama Sağlık alanındaki güncel gelişmeler, enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma yöntemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Literatür tarama Hijyen ve çevre koşulları, çocuklar ve gençler için zararlı alışkanlıklar ve etkileri. Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
4 Video izleme Solunum ve dolaşım problemleri, hava yolu tıkanmaları ile ilgili ilk yardım uygulamaları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
5 Frontpage Kalp masajı ve ilk müdahale ile ilgili uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
6 Video izleme Kalp masajı uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
7 Literatür tarama Şok bayılmalarda ve koma durumlarında ilk yardım Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı literatür taraması Kanamalar, yumuşak doku yaralanmaları ve konu ile ilgili uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
10 Görsel ve yazılı literatür taraması Göz, yüz, gırtlak, göğüs ve karın yaralanmaları, iskelet, kas eklem ve omurga yaralanmaları Anlatım, gösteri yöntemi
11 Literatür tarama Nörolojik, diabetik, acil durumlar, alerjik reaksiyonlar ve zehirlenme durumlarında ilk yardım Anlatım, gösteri yöntemi
12 Türkiye Su Altı Sporları Federasyonu web sitesi incelemesi Çevresel acil durumlar ve suda can kurtarma Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
13 Video izleme Çevresel acil durumlar ve boğulmalarda ilk yardım Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
14 Video izleme Tüm ilk yardım müdahalelerini içeren uygulama alıştırmaları Uygulamalı grup çalışması
15 Video izleme Genel tekrar ve uygulama çalışmaları Uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Yüksel, S. ve Cücen, Z. (2012). İlkyardım ve Temel Uygulamalar, Nobel Akademik yayıncılık, İstanbul.ardağ
Kanbir, O. (2017). Sporda Sağlık Bilinci ve İlk Yardım, Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa.
Thygerson, A.L. ve Thygerson S.M. (2015). Standard First Aid, CPR, and AED 7th Edition, American College of Emergency Physicians (ACEP), US.
Önder, R. (2015). Anne Çocuk Sağlığı Ve İlk Yardım-Rıfkı Önder, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to teamwork
5
2
Identify vocational problems and resolve them effectively
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
5
2
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
5
2
Manage a process effectively to meet the demands.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Develop an awareness for life long learning
5
2
Access and assess sectoral problems
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Be aware of legal regulations, and comply with them
5
2
Communicate in an at least one foreign language
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Utilize communication and information technologies, as well as other technologies and equipment.
4
2
Plan and carry out vocational processes
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Communicate effectively in writing and orally
3
2
Display their vocational self-confidence at work place
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Develop an entrepreneur spirite
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 7 1 7
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 7 1 7
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 101
Total Workload of the Course Unit 101
Workload (h) / 25.5 4
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0