TR EN

TEDARİK ZİNCİRİ PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
LJP253 TEDARİK ZİNCİRİ 3 2 2 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. ATİLLA AYDIN
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi MURAT BAŞAL
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı öğrencilere lojistik ve tedarik zincirinin temellerini öğretmek; tedarik zinciri ve lojistik problemlerini çözmek için modeller kurma ve çeşitli teknikler geliştirme becerisi vermektir.
Contents of the Course Unit: Lojistik ile ilgili genel terimler, Tedarik Zincirine giriş, Lojistik ve Tedarik zinciri arasındaki ilişki, Tedarik zincirinin üyeleri, Tedarik zincirinin temel fonksiyonları, Tedarik Zincirinde planlama, Tedarik Zincirinde satın alma, Tedarik Zincirinde dağıtım, Tedarik Zincirinde talep yönetimi, Tedarik zinciri uygulamaları, Tedarik zincirinde envanter yönetimi, Dış Kaynak kullanımı, Tersine Lojistik.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Lojistik ve Tedarik zinciri alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar.
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir.
Lojistik ve Tedarik zinciri alanına ilişkin bilgi ve bulguları analiz eder ve sonuçlar üretir.
Lojistik faaliyetler ve Tedarik zinciri ilgili Türkçe ve İngilizce yazılı, görsel rapor, sunum ve proje hazırlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders Notu Okuma Ders İçeriği ile İlgili Bilgilendirme, Tedarik Zinciri Yönetimi Temel Kavramlar Anlatım, Soru Cevap
2 Ders Notu Okuma Tedarik Zinciri Anlatım, Soru Cevap
3 Ders Notu Okuma Tedarik Zinciri Yönetimi Anlatım, Soru Cevap
4 Ders Notu Okuma Küresel Boyutuyla Tedarik Zinciri Yönetimi Anlatım, Soru Cevap
5 Ders Notu Okuma Tedarik Zinciri Yönetimi Faaliyetleri Anlatım, Soru Cevap
6 Ders Notu Okuma Tedarik Zinciri Talep Tahmini Anlatım, Soru Cevap
7 Ders Notu Okuma Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Ders Notu Okuma Tedarik Zincirinde Stok Yönetimi Anlatım, Soru Cevap
10 Ders Notu Okuma Tedarik Zincirinde Dağıtım Anlatım, Soru Cevap
11 Ders Notu Okuma Tedarik Zincirinde Stratejik İşbirliği Anlatım, Soru Cevap
12 Ders Notu Okuma Tedarik Zinciri Performans Yönetimi Anlatım, Soru Cevap
13 Ders Notu Okuma Tedarik Zinciri Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Anlatım, Soru Cevap
14 Ders Notu Okuma Final Öncesi Genel Değerlendirme Anlatım, Soru Cevap
15 Ders Notu Okuma Genel Değerlendirme Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Keskin, H. (2015). Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayıncılık.
Görçün, Ö. (2016). Örnek Olay ve Uygulamalarla Tedarik Zinciri Yönetimi, Beta Yayıncılık.
Acar, Z. (2016). Lojistik Yaklaşımıyla Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayıncılık.
Tanyaş, M. & Düzgün, M. (2016). Küresel Tedarik Zinciri Yönetimi, Nobel Yayıncılık.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
This program has theoretical and practical knowledge about the field of logistics.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain the theoretical and practical basic concepts required by the field of air transportation.
4
2
Defines the terminology in the field of Air Logistics.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gains the ability to communicate effectively with colleagues.
0
2
Gains the ability to use information and communication technology tools.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have the ability to understand and apply sectoral legislation.
2
2
Gains the ability to use the theoretical field knowledge in practice with the awareness of professional ethics.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
It takes responsibility in transforming its knowledge and skills into an idea/approach/technology/product with high social/cultural/economic added value by evaluating the risks and opportunities related to personal, professional and/or work area; develops entrepreneurial competence individually or as a team member.
1
2
It takes risks and responsibility in the realization of knowledge, ideas, practices or technologies that bring innovation to its field.
1

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
By determining the learning needs, it plans and manages the activities aimed at improving the performance of itself and the people under its responsibility in line with the learning objectives.
0
2
Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments in the field and communicates with colleagues by using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
0
2
Uses information and communication technologies as required by the field, based on the computer usage competence defined in the Advanced Level of the European Computer Usage License.
0

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
It carries out its activities in line with the awareness it has acquired in the fields of universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
2
2
It acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of the data related to the field.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 12 2 24
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 12 2 24
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 1 2 2
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 2 2
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 6 2 12
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 12 2 24
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 88 0 174
Total Workload of the Course Unit 174
Workload (h) / 25.5 6,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0